Senaste nytt

"Måste" man till Aitutaki vid besök på Cooköarna?

Gus

Medlem
Jag åkte inte till Aitutaki då jag tyckte det blev för dyrt med en dagstripp eller att åka ut och bo där. Körde budgetvariant vid Muri lagunen i 1 vecka innan jag åkte tillbaka mot NZ.
Om du aldrig tror att du kommer dit igen kanske du ska ta dig tiden och lägga pengarna det kostar, annars så kanske du kan spara det till ett senare tillfälle, finns ju förhoppningsvis en tidpunkt då barnen flyttar ut och ni kan resa fritt igen ;)
Jag skulle inte nöja mig med Rarotonga vid ett besök poå Cooköarna. Hotellen där är ganska stora och det är lite för mycket Kanarieöarna över dem. Sist jag var där hyrde jag en vespa och körde runt ön... och visst finns det fina stränder på Rarotonga med mindre folk, men inte som på Aitutaki. Vill du ha en mer genuin söderhavskänsla så åk till Aitutaki. Lugn och ro, fina stränder och fint vatten.

Tack för era svar! Vi bokar resan till Rarotonga och så får vi se hur vi känner när vi kommer fram om vi kör en dagsutflykt till Aitutaki. Det beror lite på hur många extrapass jag kan få på jobbet fram till dess ;). I och med att vi ska vara ute på resa i fyra veckor får man hålla igen på vissa kostnader! :cool:
 

Erik M

Medlem
Jag skulle inte nöja mig med Rarotonga vid ett besök poå Cooköarna. Hotellen där är ganska stora och det är lite för mycket Kanarieöarna över dem. Sist jag var där hyrde jag en vespa och körde runt ön... och visst finns det fina stränder på Rarotonga med mindre folk, men inte som på Aitutaki. Vill du ha en mer genuin söderhavskänsla så åk till Aitutaki. Lugn och ro, fina stränder och fint vatten.

Man kan ju bo på mindre hotell. Själv hyrde jag en villa på Makayla Palms. Lugn och ro, fin strand, fint vatten.
 

Flixflex

Medlem
Jag skulle inte hoppa över Aitutaki, tycker det var på en helt annan nivå än Raro. Om ni besöker Aitutaki så föreslår jag Ootu beach, ligger precis i den "inre lagunen" och det blir inte bättre än så. Aitutaki Lagoon Resort ligger på en egen liten privat ö mittemot Ootu beach. Högst rekommenderat! Finns gratis cyklar om man vill över till byn på västsidan.
 
Toppen