Senaste nytt

Måste flyga in 15 000 EB poäng innan sista jan för Lifetime Gold

Transit

Medlem
Hej,

Jag behöver er hjälp, stor kris och jag har inte gett mitt EB-konto den kärlek som behövs!
Jag har varit Diamond sedan start, guld innan detta, och nu har pappledigheten stört mitt flygande i tjänst. Typiskt.
Nu hägrar plötsligt Lifetime gold, men jag behöver 15 000 poäng och min intjäningsperiod avslutas sista jan 2019.
Efter detta har jag enbart 2 år kvar vilket inte bör vara problem då min pappledighet avslutas slutet av feb 2019

Jag efterlyser därmed intressanta förslag på hur jag ska lösa detta, föredrar Longhaul och flyger självfallet enbart premium kabin efter all inspiration och tips från denna sida.
Ni är ju absolut bäst på att ge spännande förslag, och som sagt nu har jag inte varit så närvarande sista månaderna så behöver verkligen er hjälp mer än någonsin.

Kanske hamnar denna tråd fel, men som sagt ni förstår säkert hur stressad jag är så hoppas ni isf ni kan ha lite överseende för detta.

Behöver flyga in 15 000 poäng innan sista jan.
Måste resa mellan 11 jan 31 jan, men med en blackout 24-29 jan då jag har besök.
Föredrar helger, men går att göra undantag.
Enbart premiumkabiner.
Budget 30 000 SEK men går det ordna billigare så toppen :)

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,

Transit
 

MrDollar

Medlem
Kolla deals forumet, finns några året runt Business med LH/LX som du bör klara med din budget!

Eller så kör du en plus saver t/r med SK till LAX. Kostar 21.000kr 11/1-13/1 och ger 18.000 poäng (utan gold/Diamond bonus)
Inte lika roligt kanske, men du får in poängen du behöver.
Kan du ju alltid lägga in plusgrade och kanske få åka C.
 
Räknas SAS Plus och andra bolags premiumekonomi som premiumkabin i din bok? Du föredrar alltså en ren mileage run över en helg, dvs inget intresse av stanna kvar och semestra lite?
 

squeezen

Medlem
C7B4E3F7-BC5D-4DD4-81A3-E880C34709A9.png
7BAED66F-2269-470B-A736-4489CAD64F05.png
Hej,

Jag behöver er hjälp, stor kris och jag har inte gett mitt EB-konto den kärlek som behövs!
Jag har varit Diamond sedan start, guld innan detta, och nu har pappledigheten stört mitt flygande i tjänst. Typiskt.
Nu hägrar plötsligt Lifetime gold, men jag behöver 15 000 poäng och min intjäningsperiod avslutas sista jan 2019.
Efter detta har jag enbart 2 år kvar vilket inte bör vara problem då min pappledighet avslutas slutet av feb 2019

Jag efterlyser därmed intressanta förslag på hur jag ska lösa detta, föredrar Longhaul och flyger självfallet enbart premium kabin efter all inspiration och tips från denna sida.
Ni är ju absolut bäst på att ge spännande förslag, och som sagt nu har jag inte varit så närvarande sista månaderna så behöver verkligen er hjälp mer än någonsin.

Kanske hamnar denna tråd fel, men som sagt ni förstår säkert hur stressad jag är så hoppas ni isf ni kan ha lite överseende för detta.

Behöver flyga in 15 000 poäng innan sista jan.
Måste resa mellan 11 jan 31 jan, men med en blackout 24-29 jan då jag har besök.
Föredrar helger, men går att göra undantag.
Enbart premiumkabiner.
Budget 30 000 SEK men går det ordna billigare så toppen :)

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,

Transit
Otydligt vart du utgår från men får väl anta ARN? Utgår själv från CPH så lite störigt när det inte skrivs ut ;)

Hittar detta för ca 24.000 bra bolag och varm destination.
Blir J klass ut och D hem.

Edit: ledsen resplanen kom i fel ordning...

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

J ger 200% så 6000x2 ut och D ger 150% så 7700x1,5
 
Last edited:

danielhog

Medlem
Varför inte ett (till) Amex Elite? Bra mycket billigare och blir du värvad, t ex från någon här i värvningstråden så får du 18000 extrapoäng också utöver de 20000 statusgrundande.
Innebär det att man kan få 20.000 statuspoäng x2?

Har sett flera tipsa om att skaffa ett kort till men aldrig detta svart på vitt egentligen...
 

Canadien

Medlem
Innebär det att man kan få 20.000 statuspoäng x2?

Har sett flera tipsa om att skaffa ett kort till men aldrig detta svart på vitt egentligen...
Jag har inte gjort det personligen men ser inte varför det inte skulle funka så länge man betalar två årsavgifter. Håller man på och strular med att säga upp och skaffa nytt och säga upp igen o s v så kan jag tänka mig att man kan få problem dock.
 
Jag har inte gjort det personligen men ser inte varför det inte skulle funka så länge man betalar två årsavgifter. Håller man på och strular med att säga upp och skaffa nytt och säga upp igen o s v så kan jag tänka mig att man kan få problem dock.
Precis, tror inte det är något problem att få det x2. D.v.s de som skaffar två kort gör det väl antagligen för att kunna få 4x vouchers? Betalar du då in två årsavgifter så håller jag med @Canadien
 
Toppen