Senaste nytt

Månadsräkningar direkt via kort.

M.K

Medlem
God kväll!

Nu då poänggivande räkningsbetalningar stoppats av SEB tycker jag att en tråd för alternativa betalningar är på sin plats. Vi kan uppmärksamma varandra här på leverantörer som accepterar autogiro via diverse kort. Försäkringar, telefoni, el och annat som annars vanligen betalas via faktura kan vara intressant att ha samlat i t ex denna tråd.

Jag börjar med två leverantörer jag redan bytt till.

1. Hallon -Mobilabb, bredband med Visa eller MC.
2. Gofido -Hemförsäkring med Visa eller MC.
 
Något OT, men oj vad dyr Gofido var för mig. Även jämfört med andra "online-försäkringar" såsom Hedvig. Framförallt eftersom varken drulle eller cykel(??) ingår i deras vanliga hemförsäkring.
 

Berglund

Medlem
Hedvig ska man inte ha eftersom de inte ersätter resor bokade med flygpoäng, bojkott!

3 erbjuder fakturabetalning med kreditkort och har bra erbjudande med 3Global där man får med sig surf till exempelvis USA. Skönt att slippa fippla med annat simkort vid resor dit.
 

Doctor-X

Medlem
Lassie, djurförsäkring - funkar med VISA/MC

De ger 1250p via onlineportalen, samt att de nu de nu även med i Eurobonus Everyday med 100p/100kr, man uppger Eurobonusnummret i samband med att man tecknar försäkringen.

350kr i rabatt via Mecenat första året (sedan kan man sänka sin månadskostnad i appen genom att läsa artiklar 10-20kr/mån).

Här kan man alltså trippel-dippa(kreditkortet, onlineportalen och eurobonus everyday) om man har katt eller hund.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Lassie, djurförsäkring - funkar med VISA/MC

De ger 1250p via onlineportalen, samt att de nu de nu även med i Eurobonus Everyday med 100p/100kr, man uppger Eurobonusnummret i samband med att man tecknar försäkringen.

350kr i rabatt via Mecenat första året (sedan kan man sänka sin månadskostnad i appen genom att läsa artiklar 10-20kr/mån).

Här kan man alltså trippel-dippa(kreditkortet, onlineportalen och eurobonus everyday) om man har katt eller hund.
Nästan värt att skaffa en katt, för att kunna trippeldippa. Eller vad säger ni @fcx @Jonas C ?
 
Toppen