Lynk & Co: delning/bilpool

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av EgOscar, 23 September 2020.

1. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du fått bilen? Om ja får du gärna skriva några rader :D

Sir Lemon gillar detta.
  2. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan meddela att jag fick mail om att lägga min beställning igår. Dock endast upphämtning/återlämning i södra Sverige just nu så jag kommer nog avvakta nordligare alternativ

3. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev för sugen så jag la en beställning ändå, blir en ursäkt för att ta en dag eller två i huvudstaden.

Något som dock oroar mig att de inte verkar ha motorvärmare vilket kommer bli problematiskt om några månader oavsett om man bor i Stockholm eller Umeå. Nån som kan bekräfta att den inte är utrustad med det?

Renato och Sir Lemon gillar detta.
  4. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan meddela att jag har hämtat min bil nu och so far är jag väldigt nöjd. Grymt skön att köra och väldigt smidig trots sin storlek. Ska skriva några rader när jag har haft den mer än 1 dag :)

Sir Lemon, palmen, Tonton och 3 andra gillar detta.
  5. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar lite på att testa på en Lynk & Co. Tar gärna lite tips och råd :)

Har någon av er kvar era bilar? :) Vad tycker ni? Funkar det med uthyrningen?

6. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft min nu i ca 3 månader och är väldigt nöjd.

Skön att köra, alla funktioner du kan tänkas vilja ha, smidig trots sin storlek och enligt mig snygg.

Det negativa jag kan komma på är att den är något dåligt isolerad så blir högre ljudnivå, speciellt med dubbdäck. Den har ingen motorvärmare, startar vid -25 så endast ett problem för Lynk & Co och mindre bra för miljön. Klimatanläggningen går att aktivera via appen men endast om laddkabeln är inkopplad.

Uthyrningen kan jag inte svara på då Lynk & Co har varit dålig på att göra reklam för sig här i norra Sverige och jag har varit för lat för att göra det själv.

Beroende på vart du bor kan du ju alltid provköra den via någon av deras klubbar eller testa att hyra av nån, brukar ligga på 50-100 kr timmen och 400 kr dygn så får du svar på frågan om uthyrning också :D

Last edited: 10 Januari 2022
    GOTBound, Axxo, Sir Lemon och 1 annan gillar detta.
  7. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för ditt svar! Missa detta. Jag beställde faktisk en! Är så taggad :)

Vilken färg valde du ? Är det några nya modeller på G till Sverige?

8. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blå, tycker den är snyggare :) Jag tror de ännu säger att de är i beta så är nog ett tag bort med andra modeller. Finns iaf 9 modeller i Kina så om det går bra i Europa lär de ta in fler.

Får hoppas du får snabb tilldelning, har dock inte hört nåt om väntetider sedan jag fick min

Sir Lemon gillar detta.
  9. jacoph

jacoph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har förstått att man kan betala bilen med sitt kreditkort, men funkar Amex?

10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

I våra klubbar använder vi iZettle som kortläsare. Du kan betala med: Mastercard, Visa, Maestro, Vpay, Amex, Apple pay, Google pay, Union pay, Diners club, Discover, Debitkort, Samsung pay, Chip med PIN-kod och kontaktlös betalning.

Vid onlineköp kan du betala med debit- och kreditkort från Visa och Mastercard.

jacoph och Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!