Lynk & Co: delning/bilpool

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av EgOscar, 23 September 2020.

1. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för god rapport! Är lite avis på dig. Betalade just idag den sista avbetalningen på min Cooper och påbörjat längtan efter ngt nytt. Har du leasing eller köpt?

2. And Ve

And Ve Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Leasing, passar oss bättre då vi förmodligen har denna bilen i mindre än ett år.

Sir Lemon gillar detta.
  3. Morgan

Morgan Medlem

Känns som att Lync driver på en positiv mindre stelbent syn på Leasing. Tredjepartsaktören Gomore erbjuder tex liknande paket på Polestar 2/Tesla 3, all inclusive och 24-36 mån.

Min uppfattning är att traditionell privatleasing är utan vinterdäck, försäkring och service, vilket mest känns som sätt att få mer attraktivt pris, därför jag gillar Lyncs koncept!

Privatleasing Med GoMore | Leasing I Se våra erbjudanden →

Sir Lemon, airac och Berglund gillar detta.
  4. Johanna

Johanna Medlem

tack, tror jag väntar ett tag. Dragkroken tycker jag med är en nackdel

5. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nu sett bilen live. Var ute söder på en camping söder om Jönköping och träffade lite vänner. Vi pratade bl a om Lynk och jag skärmdumpar Aftonbladets testkörning där de är lyriska över bilen. När vi kommer tillbaks till parkeringen står den där och lyser bredvid min egen Cooper Clubman. Efter nån minut kommer ägaren, en kines, som jobbar på Lynk och därför hade den som tjänstebil. Blev provkörning för både mig och min kompis. Självklart frågade vi ut vederbörande med omsorg också ;) Det är helt klart en stark kandidat till nästa bil.

Bifogade filer:

jumbooze, GOTBound, Juancarlos och 1 annan gillar detta.
  6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Provåkte i Göteborg idag. Satt bekvämt som passagerare trots 187cm. Var även helt ok utrymme i baksätet.
    20210729_123920.jpg

GOTBound och Sir Lemon gillar detta.
  7. And Ve

And Ve Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Liten uppdatering angående eldrivnan.

Idag körde vi runt i sydöstra Skåne till ett par ställen, mestadels 70-väg med lite 40km/h genom småorter, blandat med krypkörning där det är extra populärt.

68,3 km kört
    Snittfart 43km/h
    Snittförbrukning 0.4l/100km

Detta tog batteriet från 100% ned till 14%, inte illa alls enligt mig. Jag körde uteslutande på drive mode ”pure” som är ren el, men om man trycker plattan i mattan för att köra om en traktor eller liknande så kör bensinmotorn igång, så jag antar att de 0.27 litrarna bensin kom därifrån. Jag har också haft växeln i B, istället för D. Vad B står för vet jag inte men det är i princip KERS, men jag gillar när bilen bromsar lite försiktigt när jag släpper gasen.

Har också noterat att bensinmotorn envisas med att fortsätta användas om man väl fått igång den, även om drive mode ligger kvar i pure. Inte helt 100 på hur man ska göra men om jag släpper gasen ett tag och bara cruisar så är det återigen elmotorn som jobbar. Möjligt att jag legat och kört på bensinmotorn ett par kilometer utan att veta om det.

Slutsatsen är trots allt att man absolut kan få ut 70 km på elmotorn om man svänger runt på landsvägar under sommaren.

P-L, GOTBound och Sir Lemon gillar detta.
  8. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Många tack för rapporten!

9. Morgan

Morgan Medlem

14 kWh i användbart batteri (av 16,8) gör att man definitivt bör kunna få ut 7 mil. En vanlig elbil körd snålt förbrukar 1-1,5 kWh/mil och min förra laddhybrid (BMW 225xe) förbrukade ungefär 2 kWh/mil när man körde halvsnålt!

10. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick du ut över 7 mil på enbart el på BMW:n?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!