Senaste nytt

Lyft upp din planerade sommarresa i Sverige med en lyxbil i världsklass

Robert flysas

Moderator
Nu blandar du lite äpplen och päron. Tidsbestämmelsen ovan är i förhållande till Amex försäkring.

Mitt inlägg gäller inte Amex utan att vi måste alla hjälpas åt att minska spridningen av CV-19. Dvs. blir det nej för resor inom landet eller restriktioner så kan vi inte, hur mycket vi än vill, hyra bil och dra ut på en roadtrip i sommar. Detta inlägg borde ha väntat tills om ca: 1 vecka när vi får reda på om det är möjligt eller inte.
 
Mitt inlägg gäller inte Amex utan att vi måste alla hjälpas åt att minska spridningen av CV-19. Dvs. blir det nej för resor inom landet eller restriktioner så kan vi inte, hur mycket vi än vill, hyra bil och dra ut på en roadtrip i sommar. Detta inlägg borde ha väntat tills om ca: 1 vecka när vi får reda på om det är möjligt eller inte.
Det är väl som att sas går ut med att de startar trafik till Malmö igen från Arlanda. Det följer ju inte rekommendationerna (inte reglerna) från staten.

SAS borde ta sitt samhällsansvar och väntat med att kommunicera detta tills vi vet om det är möjligt eller inte.

Edit: och bor du tex i Skåne så kan du utforska hela regionen och ändå ha mindre än två timmar med bil hem. Hade ju varit perfekt att glida runt på Österlen i sportbil! Så denna kampanjen följer ju rekommendationerna (att stanna i regionen för att inte belasta sjukvården någon annanstans) betydligt mer än vad SAS gör.
 
Last edited:

John Milner

Medlem
Några år sedan men tycker denna är denna värd att nämna när det gäller hyrbilar som sticker ut lite. Bilderna kommer från Hertz egen blogg, fördjupa er gärna... The Rise of the 1966 Shelby Mustang GT350-H | Hertz
img-lrg-HERTZHERITAGE2.jpg
 
Nej,men du måste vara på resa. Den måste innefatta en övernattning (vill jag minnas). Det kan vara så att du är på resa och hyr en bil, och då kan du hyra den i 10 minuter. Men om du utgår hemifrån så måste den innefatta en bokad övernattning, och därmed får du indirekt en minimilängd.
Aha. Då kom jag ihåg rätt. Tänkte att de hade försämrat nåt villkor. Tack.
 
Toppen