Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

niksal

Medlem
CPH-BKK lyckades inte 11.9 (försökte både extra och business) med OT, men nog med poäng till extra. BKK-CPH 25.9 lyckades OT från T-klass till Z. Kostade ca 290€/person.

Båda flygen hade plats i M, men på returen fanns det också enligt flightstats bra med platser i C (på flyget var C nog ganska fullt) så det kan ha bidragit.
 

Kricka

Medlem
Malév har kanske ont om Pax ? Har nu fått alla mina fyra delsträckor för denna
resp. nästa vecka konfirmerade via Optiontown. Känns bra !
 

ejm

Medlem
Hej,

Första inlägget här på BC, otroligt intressant och lärorik läsning!!

Flyger ARN - ORD på fredag 7/10, bokad i economy och ansökte via optiontown om uppgradering både till extra och business. Idag dök det upp en ny biljett från Amex där utresan är ombokad i Z-klass och kommentar reissued by SAS.

Dock ingen notis från OptionTown ännu. En titt på experflyer visar 0 i alla economy-klasser!

:)
 

Kristofer

Medlem
Har fungerat 3/3

CPH-BKK EcoExtra -> Business (här blev dock SAS flighten inställd och jag blev ombokad till Singapore Airlines business)
BKK-CPH ExoExtra -> Business
CPH-EWR Economy -> Business
 

niksal

Medlem
Fråga: Jag har en SN biljett, som är operated by KF (HEL-BRU). Kan jag använda OT?

Jag har försökt för övrigt ta fram bokningen både på Optiontown och även lh.com (för att lägga till EB-nummer och beställa specialmåltid) men dessa sidor hittar inte bokningen varken med Amadeus referensen eller med SN:s bokningsnummer. På SN:s sida hittar jag bokningen med den senare, på checkmytrip.com fungerar Amadeus.
 

090034208

Medlem
Fråga: Jag har en SN biljett, som är operated by KF (HEL-BRU). Kan jag använda OT?

Jag har försökt för övrigt ta fram bokningen både på Optiontown och även lh.com (för att lägga till EB-nummer och beställa specialmåltid) men dessa sidor hittar inte bokningen varken med Amadeus referensen eller med SN:s bokningsnummer. På SN:s sida hittar jag bokningen med den senare, på checkmytrip.com fungerar Amadeus.

Kan det vara så att SN använder något eget bokningsprogam, likt LX?
 

rob74

Medlem
Malév har kanske ont om Pax ? Har nu fått alla mina fyra delsträckor för denna
resp. nästa vecka konfirmerade via Optiontown. Känns bra !

Försöker uppgradera ARN-BUD och BUD-GOT med Malév, men får bara "UTo not available". Har i och för sig en snikekonomibiljett, men en del verkar ha kunnat uppgradera sådana också. Första sträckan är nu på söndag, så man tycker att det borde ha öppnats upp för en möjlig förfrågan åtminstone.
 
Toppen