Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

taxvalp

Medlem
Lyckad uppgradering för två M->C ARN-ORD senare i veckan. Fick besked drygt tre dygn före avgång, nytt rekord. Liksom tidigare var det välbokat i ekonomiklass och plats kvar längre fram.

Har nu 3/3 på OT med SAS. Tycker det är riktigt bra värde för pengarna när man köper biljetten för 4995 och får uppgradering via OT med tanke på poängintjäning och annat. Heja SAS!
 

Alx

Medlem
Bumpar en gammal tråd.

Jag signade upp mig och sambon på Optiontown för följande sträckor med Vietnam Airlines för löjligt låga kostnader (26-76USD/sträcka).

REP-SGN
SGN-HUI
HUI-HAN
HAN-SIN

4/4 blev uppgraderade och i samtliga fall flera dagar innan avresa. Nu till det bästa: trots uttryckliga instruktioner om att Optiontowns uppgraderingar på Vietnam Airlines bara ger poäng enligt ursprunglig biljett så postades poäng för C-biljetter till våra AF/KLM-konton.

Med tanke på att de ursprungliga biljetterna var bokad i en så billig bokningsklass att de inte ens skulle ha gett några poäng alls så blev det ett rätt billigt "poängköp" som grädde på moset! :D
 

pep

Medlem
Jeg har ofte lykkedes med OT SGN/HAN til/fra HUI. Bemærk dog, at hvis du betaler ca 50-80 USD mere end for 1 økonomi får du en business class billet fra start (direkte hos VN). Jeg tror OT besparelsen er størst ved regionale forbindelser.
 

Alx

Medlem
Jeg har ofte lykkedes med OT SGN/HAN til/fra HUI. Bemærk dog, at hvis du betaler ca 50-80 USD mere end for 1 økonomi får du en business class billet fra start (direkte hos VN). Jeg tror OT besparelsen er størst ved regionale forbindelser.

Det stämmer gott att skillnaden mellan ekonomi och business på den sträckan inte var särskilt stor. Men vi betalade bara ca. 250:-/pers&sträcka för Y-biljetten och 26USD för uppgraderingen. En businessbiljett vill jag minnas låg på strax över 1000-lappen vid bokningstillfället. Inte mycket pengar det heller. Men det blev löjligt billigt till sist! :)
 

Brandten

Medlem
La in OT igår kväll kl22 på ARN-LHR-ARN och fick godkänt idag Kl08 för ARN-LHR och en timme senare för LHR-ARN. 3/3 på OT nu.
 
Toppen