Senaste nytt

Lyckad uppgradering till Business på Air France

agehall

Medlem
Det ser ut som att jag får prova AF C imorgon. Jag kunde inte låta bli att spendera lite miles... :) Det är ju trots allt en lång flight LAX-CDG och jag behöver sova.

Dock fick jag ett skumt mail från AF imorse. Någon som vet vad ett "Air France Electronic Miscellaneous Document" är? Jag fick en PDF med ett sådant, som jag ska ge till incheckningspersonalen. Om jag tolkar det rätt, så har de skapat något memo i sitt system rörande min resa, men det framgår inte om vad. Bör jag vara orolig?
 

jumbooze

Medlem
Jag bytte plats till 3L bulkhead, hade eg. velat haft 3A den var ledig men AF's webbplats strulade, jag kunde byta men inte utan att tappa återresans plats och då var det inte intressant då jag hade hamnat i på en 4 sätes i mitten... Och ej bredvid min kollega.

Det är väldigt mycket strul på den nya hemsidan tycker jag.
Jag kom idag på att jag kunde gå in på KLM och där funkade sätesväljaren utan att nollställa platsen på vägen hem...

Nåja, jag ska se om jag kan använda min cosmolite som fotstöd och få "lie flat".

Jag har kollat och chansen att man får ett plan med NEV3 stolar är låg, 33%. då bara 7 st 77W har uppdaterats till NEV3. Och NEV4 kan man bara glömma vad det verkar om det inte blir strul med planet och de sätter in något annat...
 

Jacob

Medlem
I höstas gick Air France i alla fall ut med följande info om vilka destinationer man har god chans att få NEV4 stolen. Tyvärr är Buenos Aires inte med.

25 aircraft are currently equipped and operate to 15 destinations:
- in North America: New York-Newark, New York-JFK and San Francisco,
- in South America: Rio de Janeiro, Santiago de Chile and Lima,
- in Africa: Pointe Noire and Brazzaville,
- in Asia: Hong Kong, Ho Chi Minh, Guangzhou, Osaka, Bangkok, Phnom Penh and Mumbai.
 

agehall

Medlem
Lite återrapportering; Det blev AF C LAX-CDG vilket var väldigt skönt då jag kunde sova större delen av vägen. Hårdprodukten var väl ungefär som C brukar vara. Servicenivån var markant högre än i deras ekonomi/PE kabiner. Framförallt hade de personal som pratade *BRA* engelska och som kom ihåg vilka som inte kunde prata franska. Det stör mig rätt mycket att de alltid försöker prata franska med mig när jag sitter i ekonomisektionen, även om det var mindre än 60s sedan de senast pratade engelska med mig.

Jag försökte få flyga AF C hem från ABJ i förra veckan, men det blev nobben eftersom markpersonalen envisades med att ljuga om att PE och C båda var helt fulla samt kom på lite andra ursäkter för att inte låta mig uppgradera med varken miles eller cash. Extra tjurig var station manager på ABJ som snäste att jag hade minsann en ekonomibiljett, så jag skulle då sitta i ekonomikabinen! Riktigt bra bemötande mot en FB Plat som redan i år skrapat ihop runt 40k level miles...
 

Tjaeng

Medlem
Lite återrapportering; Det blev AF C LAX-CDG vilket var väldigt skönt då jag kunde sova större delen av vägen. Hårdprodukten var väl ungefär som C brukar vara.

Hade de 2-3-2-konfig i C? Att hamna i mittensätet lär ju vara sådär lagom kul (eller ja, det är väl egentligen inte så mycket värre än att hamna vid fönstersäte i de flesta C-klasser).
 

Jacob

Medlem
Framförallt hade de personal som pratade *BRA* engelska och som kom ihåg vilka som inte kunde prata franska.
Nu pratar jag förvisso franska men det var annars exakt min reflektion också. Sist började jag fundera på om hon som serverade ens var fransyska eftersom hon knappt hade någon accent på engelskan (hon envisades att prata engelska med mig när jag faktiskt ville ta chansen att underhålla min franska).

Hade de 2-3-2-konfig i C? Att hamna i mittensätet lär ju vara sådär lagom kul (eller ja, det är väl egentligen inte så mycket värre än att hamna vid fönstersäte i de flesta C-klasser).
De flyger mycket med Boeing 777 flygplan och då är det 2-3-2 ombord.
 

agehall

Medlem
Hade de 2-3-2-konfig i C? Att hamna i mittensätet lär ju vara sådär lagom kul (eller ja, det är väl egentligen inte så mycket värre än att hamna vid fönstersäte i de flesta C-klasser).

Japp, det var en 777-200ER på hemvägen, så det var mongokonfigurationen. Jag fick dock ett säte mot gången och det satt ingen brevid, så det var helt OK.
 

jumbooze

Medlem
Hemma igen, Bulkheadplatsen fönster kan jag rekommendera, då jag kunde gå runt passagerare genom att ta tag i väggen och kliva över.
Jag hamnade i samma lounge som finns rapporterad här sedan tidigare.

Hemresan blev i Y med hemsk stol. i gången där sätet har 2 metalstag nertill så jag hade sämsta benutrymme möjligt, stor diff mot C :D!
 
Toppen