Senaste nytt

Lyckad status match Aegean Gold mot Turkish Airlines Elite (Gold)

Maja

Medlem
Fått match till elite nu, tog ca 6 veckor totalt. Fick först ett mail som sa att dom matchat till classic plus. Dock när jag loggar in så står det elite. Fick senare ytterligare ett mail och match till elite... Giltigt tom 2017-02-28!
Var tvungen att logga in och nu är mitt kort också uppgraderat till Elite, men har inte fått något mail om det och därmed inget "riktigt" kort heller...

Gissar att det dröjer ett tag innan kortet dimper ner i lådan. Ska flyga med SAS nu den 19/2 och kortet kanske vore bra att ha med sig på resan. Tips på hur jag bär mig åt om kortet inte har kommit?
 

freppa87

Medlem
Var tvungen att logga in och nu är mitt kort också uppgraderat till Elite, men har inte fått något mail om det och därmed inget "riktigt" kort heller...

Gissar att det dröjer ett tag innan kortet dimper ner i lådan. Ska flyga med SAS nu den 19/2 och kortet kanske vore bra att ha med sig på resan. Tips på hur jag bär mig åt om kortet inte har kommit?
Grattis till lyckad matchning! Men varför behöver du Turkish kortet, matchade du inte från ett annat star alliance guldkort? Tror inte man kan använda appen, den visar inte kortet för mig.
 

MarSecLtd

Medlem
Appen visar guldfärg och det står att man är elite vilket de kan lätt översätta till star alliance guld i de flesta lounger.
 

agehall

Medlem
Enda som har begärt det av mig är vissa Senator lounger i Tyskland. I övriga världen har det aldrig hänt mig. Vill man så kan man få ett kort printat på flygplatsen i Istanbul hos M&S service airside och landside.

Händer även i USA ibland av någon anledning. Annars är det som sagt i tyskland de är hårdast på att vilja se kortet.
 

freppa87

Medlem
Enda som har begärt det av mig är vissa Senator lounger i Tyskland. I övriga världen har det aldrig hänt mig. Vill man så kan man få ett kort printat på flygplatsen i Istanbul hos M&S service airside och landside.
Händer även i USA ibland av någon anledning. Annars är det som sagt i tyskland de är hårdast på att vilja se kortet.
Ok, jag har dock åkt på att visa kortet nästan varenda gång på sistone (förutom i SAS loungerna förstås). Jag har fått visa tex i:
Schweiz Swiss Senator (i måndags)
Lufthansa i både Frankfurt och Munchen
United och Air Canada i London
Singapore och Thai's lounge i Singapore

Menar ni att det räcker med att visa boardingkortet för er? Och ja jag ser alltid till att guldstatusen syns på boardingkortet.
 

Maja

Medlem
Grattis till lyckad matchning! Men varför behöver du Turkish kortet, matchade du inte från ett annat star alliance guldkort? Tror inte man kan använda appen, den visar inte kortet för mig.
Jo, denna flygning klarar jag mig med mitt A3-kort, var jag som inte tänkte mig för.
 
Toppen