Senaste nytt

Luxurylaunche's "10 best first class cabins to fly in"

Jacob

Medlem
Det är mycket få personer som är kapabla att sätta ihop en sån här lista på ett korrekt sätt. gissar att den som har skrivit artikeln inte har upplevt speciellt många av de i verkligheten och inte har den bas av reseerfarenheter det krävs för att göra det på ett bra sätt.
Även om bilderna är fel så verkar det vara klippt från bolagens officiella material, inte egentagna reportagebilder som här på forumet.
Naturligtvis är det så, och uppriktigt sagt står det "best first class cabins" och inte "best first class products", så det är bara hårdvaran som refereras till. Det är ju omöjligt att ge ett omdöme om allt det övriga om man inte varit där själv (vilket jag inte tror de flesta författare till dessa artiklar har varit). Personligen tycker jag servicen kommer i första hand och kabin/stol i andra hand när det gäller första klass och därför blir en så här ranking lite mindre intressant för mig personligen.

Men absolut, tar man det för vad det är med lite underhållningsvärde kan en artikel som denna så klart både vara intressant och läsvärd.
 

henrik l

Medlem
Även om man bara bara bedömer hårdvaran kan det ju också finnas ett visst mått av subjektivitet. Nu har jag bara testat BA och CX, fyller på med TG och OZ i sommar. Men har man testat ett par F, så kan man utifrån bilder på andra kabiner skapa sig en uppfattning av upplevelsen av hårvaran. Själv gillar jag Cathay's F, eftersom den ger en bra mix av avskildhet och rymd, medan jag får en känsla av att vissa av sviterna som presenteras, ger en känsla av instängdhet. Men som sagt, detta är ju högst subjektiva upplevelser:)
 
På tal om Jacobs topp 10 lista, när kommer en sådan här artikel hit? ;) De är ju populära nuförtiden för att de lockar trafik. Dessutom hade det varit intressant.
 
Last edited:
Toppen