Lufthansa vs Swiss i business class

Diskussion i 'Star Alliance' startad av travelmode, 2 Januari 2017.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag funderar på att åka Sao Paulo-Köpenhamn i Corona-tider (typ början på januari 2021) för att använda upp mina sista Miles & More-miles som går ut vid årsskiftet. Flygbolag utanför Lufthansa-gruppen dyker inte upp på longhaul-segment när jag söker, så bör jag välja Lufthansa via Frankfurt eller Swiss via Zurich? Loungerna i Frankfurt har ju väldigt begränsat utbud, vet någon hur det är med Star Alliance guldloungerna (jag har guldkort) i Zurich, är det business as usual där, eller?

Last edited: 29 November 2020
  2. För tillfälle är det bara en lounge öppen i ZRH: det är Senator A. Alla med access inklusive Business använder denna.

Hur januari ser ut vet vi inte nu. Begränsningar i FRA regleras av nuvarande tyska restriktoner. Om dessa gäller då vet vi ej.

Oavsett så är resande nu så pass annorlunda och ändringar snabba så det är omöjligt att ge tillförlitligt svar. Personligt var lounge det sista jag tänkte på när jag åkte pga alla begränsningar och folksamlingar.

Tonton, Knut-Olav och Budgetresenär gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!