Lufthansa vs Swiss i business class

Diskussion i 'Star Alliance' startad av travelmode, 2 Januari 2017.

1. travelmode

travelmode Medlem

Stort tack för alla svar och tips! :) Detta forum är helt enastående!

(Synd att jag inte hittade hit betydligt tidigare)

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sen ska man kanske också titta på skillnaden på matarflyget till ZRH/FRA från utgångsflygplatsen. Swiss har varm mat och champagne. Lufthansa har små tapas...

jerixon gillar detta.
  3. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror även på varifrån man flyger. För serverar verkligen Swiss varm mat från CPH, eller krävs det ARN för det?
    Från Göteborg är det 4/6 gånger Fokker 100 operated by Helvetic, vilket inte är mitt favorit plan. På den sträckan har fått kall mat. Så det finns mycket att ta hänsyn till, även om jag hade valt Swiss ändå...

palmen gillar detta.
  4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och på dealen från Oslo är det väl SAS Plus som kör första benet, d v s ingen varm mat, ingen Champagne, ingen prioboarding, ingen seat block, inget wifi, ingen polarrulle.

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej.

Swiss flyger väl på Oslo? Såg i vart fall en Swisskärra där i december.

palmen gillar detta.
  6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag syftade på Dr. Miles post;

Agö gillar detta.
  7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut. Swiss kör varm mat på vissa destinationer (ARN iaf). Lufthansa kör samma tråkiga tapastallrik på alla destinationer.

8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen som nämner Turkish här. Flög TK till Dubai i september/oktober och tyckte det var bra (förutom liten ändring av flygtider).

Edit: Står ju specifikt Lufthansa vs Swiss såg jag nu.

9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, men det kan vara olika avstånd som gäller. Ofta märks det att Arlanda ligger betydligt längre bort från Europa. Det är samma sak med Brussels. CPH/GOT ligger i intervallet för korta, medan Stockholm på långa.
    Lufthansa kör inte alltid kall mat. Lissabon och Madrid är exempel på destinationer då varm mat erbjuds.

Igorius gillar detta.
  10. JohanA

JohanA Medlem

Lufthansa har ett system med sex olika nivåer för catering inom Europa. Utbud beror bland annat på avgångstid, resans längd, konkurrens på sträckan.

För övrigt ligger Arlanda i Europa.

wenne87, FF#1 och Canadien gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!