Lufthansa vs Swiss i business class

Diskussion i 'Star Alliance' startad av travelmode, 2 Januari 2017.

1. travelmode

travelmode Medlem

Funderar på en resa till Dubai i business class och undrar vilket *A ni skulle välja i business class? (Nu kanske det kommer dyka upp en 2 for 1 med Qatar när man väl bokat :) )

2. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skrev en reserapport ganska nyligen med lite tankar runt båda produkterna.
    Jag hade bokat Swiss alla dagar i veckan eller en av varje så man får testa lite olika produkter :)

Ludvig Fredriksson och travelmode gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Är inget fan av någon av deras Business produkter, men maten var bättre på Swiss (har 2 flighter med Swiss och en med Lufthansa att jämföra med). Jag hade nog tagit det som passar bäst tidsmässigt, tycker de är relativt likvärdiga.

travelmode gillar detta.
  4. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Värt att notera är att om jag reser ensam föredrar jag Swiss ännu mer. De har bra ensamsäten i Business, medans Lufthansa har 2-2-2 eller 2-2 i sin kabin.

SG och travelmode gillar detta.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Dessa ensamsäten kan man dock inte alltid boka, de brukar vara blockade (i alla fall tronsätena som är de man vill åt)

travelmode gillar detta.
  6. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag satt mycket bra i det ensamsäte som ej var tronsäte.
    Men visst det är personliga preferenser. Jag gillar Loungen i Zurich mer och maten samt stolen.
    För mig vinner nog faktiskt Swiss på samtliga punkter, förutom att jag tycker det är roligt att flyga 747 =)
    Tiderna är såklart viktiga, men om det inte var någon större skillnad väljer jag Swiss.

travelmode gillar detta.
  7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att loungen med Swiss är mycket bättre än med Lufthansa (i alla fall om man är Star Gold och kommer in i nya lougnen vid E-gaterna i Zurich). Swiss stol är helt ok, men hade inga problem med Lufthansas heller. Lufthansa har nyare IFE ombord, den som Swiss tillhandahåller har väl ca 10 år på nacken nu. Maten kan ju vara lite hit and miss, men den köttbit jag fick från USA med Swiss är bland det bästa jag fått, även jämfört med mat i First.

travelmode och jerixon gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Till just Dubai brukar väl Austrian ha bra priser och även bra upplevelse. Det är iallafall vad jag skulle ha tittat först på.

travelmode och jerixon gillar detta.
  9. Om ni kan ta er till Oslo, så finns det SAS & Lufthansa Business class deal för ca 9.000 NOK inkl. skatter.

[Business class] Norge-Dubai T/R, SAS & Lufthansa, fra 9.000 NOK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Sträckorna mellan Tyskland - Dubai flygs av Lufthansa.

jsn, travelmode och jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!