Senaste nytt

Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

Vilka bolag har du bokat First med på denna kampanj?

  • Lufthansa

    Votes: 23 82,1%
  • Swiss

    Votes: 15 53,6%
  • Singapore Airlines

    Votes: 8 28,6%

  • Total voters
    28
  • Poll closed .
Status
Stängd för vidare inlägg.

JohanGE

Medlem
Business erbjudandet visas på Lufthansas hemsida både i "Sverige" och "Danmark" läge. First erbjudandet visas inte på Lufthansas hemsida i "Danmark" läge. Om du vill boka First från CPH så använd länken i första inlägget men sök från CPH istället för ARN.

Nej, det gäller bara till destinationerna som visas i erbjudandet (och bara om det finns tillgänglighet kvar).
tusen tack
 

Tjaeng

Medlem
Ja shanghai o peking har väl mest tillgängligt. Sydost betydligt skralare.
Jag hittade mest på HK. Inte direkt optimala flygtider och det är nästan bara med LX1255-connection (ger 40min transfer i ZRH- dåligt om man vill ha FCL) som dyker upp med kampanjpris. Lyckades dock hitta ett datum med SK1605 codeshare LX4709 istället vilket ger 4h i Zürich.

Aja, viktigaste var att det skulle bli med B77W. Alla A340 kommer inte att vara färdigrenoverade när jag flyger och det vore surt att hamna i gamla F. Är bara BKK, SIN och HKG som är B77W-trafikerade på asienrutter. Både PEK och PVG körs väl på A340 men jag har inte koll på om någon asienrutt kör A330 med vad som liknar F i B77W.
 

pqvst

Medlem
Jag hittade mest på HK. Inte direkt optimala flygtider och det är nästan bara med LX1255-connection (ger 40min transfer i ZRH- dåligt om man vill ha FCL) som dyker upp med kampanjpris. Lyckades dock hitta ett datum med SK1605 codeshare LX4709 istället vilket ger 4h i Zürich.

Aja, viktigaste var att det skulle bli med B77W. Alla A340 kommer inte att vara färdigrenoverade när jag flyger och det vore surt att hamna i gamla F. Är bara BKK, SIN och HKG som är B77W-trafikerade på asienrutter. Både PEK och PVG körs väl på A340 men jag har inte koll på om någon asienrutt kör A330 med vad som liknar F i B77W.

Jag får upp A330 till PEK. Det har väl nya F, eller?
 

Tjaeng

Medlem
Jag får upp A330 till PEK. Det har väl nya F, eller?

Stämmer. Kabinen på B777 är dock 60cm bredare än på A330/340 med samma 1-2-1-config i F. Har inte suttit i endera, men tänker mig att de centimetrarna måste göra skillnad? 8 abreast vs 9-10 abreast i ekonomi.
 

Senator

Moderator
Stämmer. Kabinen på B777 är dock 60cm bredare än på A330/340 med samma 1-2-1-config i F. Har inte suttit i endera, men tänker mig att de centimetrarna måste göra skillnad? 8 abreast vs 9-10 abreast i ekonomi.

Här beskriver jag en del:
Senator.. ut på tur igen, ofrivilligt ensam.. | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

F/O som jag talade om medgav att det var en aningen trångt mellan stolarna ombord A340-300 som har exakt samma stol som B77W och inte samma som A330. B77W är att föredra, men jag tycker fortfarande Swiss A330 är långt före nuvarande Lufthansa F.
 

CJR

Medlem
Lufthansa ger 300% intjäning till Eurobonus i First (bokningsklass A, F) vad jag förstår. Så exempelvis en resa från ARN till EZE ToR skulle kunna inbringa knappt 48000 EB-poäng givet två byten på utresan (MUC, FRA). Miles FRA-EZE ToR 14280*3+2000+1000+2000. Kan det stämma?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tjaeng

Medlem
Här beskriver jag en del:
Senator.. ut på tur igen, ofrivilligt ensam.. | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

F/O som jag talade om medgav att det var en aningen trångt mellan stolarna ombord A340-300 som har exakt samma stol som B77W och inte samma som A330. B77W är att föredra, men jag tycker fortfarande Swiss A330 är långt före nuvarande Lufthansa F.

Tack för insikten! Hade ingen aning om att A340 får B777-stolen. Även om det är samma stol måste de ju ha installerat den med mindre utrymme mot kabinväggen och ha snävare gång som du säger.

Det här med LH vs LX F verkar vara polariserat, ingen som tycker att bägge är typ lika bra utan det verkar vara det ena eller det andra. Tycker mig märka att amerikanska recensenter ofta gillar LHs stela formalitet mer än LX mera avslappnade stil.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen