Senaste nytt

Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

Vilka bolag har du bokat First med på denna kampanj?

  • Lufthansa

    Votes: 23 82,1%
  • Swiss

    Votes: 15 53,6%
  • Singapore Airlines

    Votes: 8 28,6%

  • Total voters
    28
  • Poll closed .
Status
Stängd för vidare inlägg.

nissefalk

Medlem
Verkar bli en trip till EZE i höst :)

Kom just hem därifrån trevlig stad att strosa runt i, bodde på Curio by Hilton, på Söndagar verkar dom en antikmarknad på torget utanför hotellet och massor med marknads stånd på en 2km sträcka på en av gatorna därifrån, kan rekommendera detta.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Du behöver inte boka separata biljetter. Du kan åka via PVG/PEK till HKG med ett axplock av bolag.

Mitt tips är SIN via HKG/PVG/PEK eftersom SQ flyger B77W från alla till SIN som är bokningsbart i F

Måste lära mig hur man söker det där. Görs de via multi city på Matrix?
 

Senator

Moderator
Inga problem att få upp SQ A380 F (SIN-HKG) hos ITA. Får försöka boka senare ikväll när man har datorn.

Meddela gärna vilket flightnummer eftersom i reglerna står vissa flighter som t.ex. SIN-HKG bokas i D-klass om det är SQ A380. Alla flighter detta gäller står namngivna i fare rules. Kanske dom har missat en ;)
 

MrDollar

Medlem
Fast vad Lufthansa önskar och vad katten sk*ter är väl lite samma sak sålänge som deras egna regler tillåter detta?

Svar till frågan, ja, du har tillgång till fct.

Om Lufthansa inte önskar att det ska vara så, så skulle jag föreslå att dom tar bort den förmånen för ankommande pax i F.
Likt Pontus Amex lounge gjorde när dom inte önskade det, helt enkelt, tog bort tillgång för arrivals.
Det är ok, inte något Lufthansa önskar.
 
Last edited:
Meddela gärna vilket flightnummer eftersom i reglerna står vissa flighter som t.ex. SIN-HKG bokas i D-klass om det är SQ A380. Alla flighter detta gäller står namngivna i fare rules. Kanske dom har missat en ;)

Har inte kollat närmare men ITA visade rätt pris och bokningsklass A på SIN-HKG på tillbakavägen.
Sen om det är möjligt att boka eller ej låter jag vara osagt.

Kom precis hem och ska kolla lite.
 

fcx

Medlem
Fast vad Lufthansa önskar och vad katten sk*ter är väl lite samma sak sålänge som deras egna regler tillåter detta?

Svar till frågan, ja, du har tillgång till fct.

Om Lufthansa inte önskar att det ska vara så, så skulle jag föreslå att dom tar bort den förmånen för ankommande pax i F.
Likt Pontus Amex lounge gjorde när dom inte önskade det, helt enkelt, tog bort tillgång för arrivals.

"Lufthansa önskar" ska nog tolkas på ett annat sätt än du gör. Om du använder FCT som transferlounge så förtar navigerandet genom terminalen och promenaden genom taxiparkeringen en hel del av premiumkänslan med produkten, så lufthansa önskar att du ska använda FCL för att du ska få en bättre totalupplevelse, eftersom lufthansa satsar stort på markprodukten och inte lika mycket på ombordupplevelsen.
 

MrDollar

Medlem
Tack för bra förklaring.
Då förstår jag vad @Senator menar.
Jag tolkade det som att Lufthansa inte önskar ankommande pax i FCT öht, ungefär som "dessa pax är redan klara, de har egentligen inte här att göra".

Ditt resonemang låter som ett bra förtydligande.
"Lufthansa önskar" ska nog tolkas på ett annat sätt än du gör. Om du använder FCT som transferlounge så förtar navigerandet genom terminalen och promenaden genom taxiparkeringen en hel del av premiumkänslan med produkten, så lufthansa önskar att du ska använda FCL för att du ska få en bättre totalupplevelse, eftersom lufthansa satsar stort på markprodukten och inte lika mycket på ombordupplevelsen.
 

Homer

Medlem
Meddela gärna vilket flightnummer eftersom i reglerna står vissa flighter som t.ex. SIN-HKG bokas i D-klass om det är SQ A380. Alla flighter detta gäller står namngivna i fare rules. Kanske dom har missat en ;)


Hittade detta på Flyertalk

33_69316eaeda37c5d41c5eecade4276e458003a1a0.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen