Senaste nytt

Lufthansa, swiss, ana eller LOT t/r till Tokyo

Canadien

Medlem
Ska du uppgradera med Eurobonus är det dyra ekonomi som gäller. Oftast bara Y eller B, och dessa visas sällan i sökmotorerna eftersom det finns billigare klasser lediga. Man kan ringa in och boka dessa. Oftast kostar de i klass med en premium ekonomi eller t o m billig business.
 

sandek

Medlem
Ska du uppgradera med Eurobonus är det dyra ekonomi som gäller. Oftast bara Y eller B, och dessa visas sällan i sökmotorerna eftersom det finns billigare klasser lediga. Man kan ringa in och boka dessa. Oftast kostar de i klass med en premium ekonomi eller t o m billig business.
Ok, då glömmer vi det!
 

QR A319

Medlem
Undvik alltid Boeing 787 när du åker ekonomi. Den plantypen projekterades( Boeings version....) som 2-4-2 men i princip alla flygbolag har konfigurationen 3-3-3 så det är överdrivet trångt och skulle du drabbas av det hemska ödet att få fönsterplats så räkna med att axeln ligger tätt an skottet under hela flygningen. Otroligt obekvämt. Jag kan ej måtten men A-350 som har samma säteskonfiguration som B-787 är bredare och ger då naturligtvis mer utrymme för resenären.
Jag hade alla gånger uteslutit de 2 alternativen med Boeing och sedan kalkylerat restid och andra bekvämligheter med de 2 återstående alternativen.
 

sandek

Medlem
Undvik alltid Boeing 787 när du åker ekonomi. Den plantypen projekterades( Boeings version....) som 2-4-2 men i princip alla flygbolag har konfigurationen 3-3-3 så det är överdrivet trångt och skulle du drabbas av det hemska ödet att få fönsterplats så räkna med att axeln ligger tätt an skottet under hela flygningen. Otroligt obekvämt. Jag kan ej måtten men A-350 som har samma säteskonfiguration som B-787 är bredare och ger då naturligtvis mer utrymme för resenären.
Jag hade alla gånger uteslutit de 2 alternativen med Boeing och sedan kalkylerat restid och andra bekvämligheter med de 2 återstående alternativen.
Intressant, det visste jag inte. Har bara åkt 787 två gånger, varav båda hade jag 3 säten för mig själv i eco..
 

Glenn E

Medlem
Jag gillar ju ANA. Kan du uppgradera till business med ANA är det nog den bästa upplevelsen. Ny kabin nu dessutom.
 

sandek

Medlem
Efter lite avgränsning pga tider osv så står det mellan följande till tokyo:

747 med LH
787 med ANA

50% poängintjäning på miles med LH
100% poängintjäning på miles med ANA

Vad tycker ni?
 

FilipJ

Medlem
Lufthansa har 3-4-3 seating i 747-x, så inte är det färre platser i eco än 787. Dock är kabinen bredare.
För min del hade poängfrågan varit av stor nog vikt att jag valt ANA. Dessutom har jag aldrig testat ANA så det hade varit kul för egen del. Har du aldrig flugit 747 är ju det såklart en mäktig upplevelse i sig.
 

sandek

Medlem
Lufthansa har 3-4-3 seating i 747-x, så inte är det färre platser i eco än 787. Dock är kabinen bredare.
För min del hade poängfrågan varit av stor nog vikt att jag valt ANA. Dessutom har jag aldrig testat ANA så det hade varit kul för egen del. Har du aldrig flugit 747 är ju det såklart en mäktig upplevelse i sig.
Blev 747! Har dock flugit innan, men det var 2011 typ.

Blir ANA hem med deras 777. Bra kompromiss där jag "bara" tappar ca 2500 poäng.
 

Ping

Medlem
Nu har du ju redan bokat men:

Lufthansa har väl 3-x-3
Swiss 2-x-2
Ana 3-x-3 & 2-x-2
Lot 3-x-3
Så om man reser 2 eller ensam så är det kanske trevligare med 2-x-2 konfig.

Swiss har ju nyrenoverad plan från ZRH, men jag hade så hemsk upplevelse med massa förseningar, bortslarvat bagage, dåligt utbud IFE så personligen undviker jag Swiss. Shorthaul swiss är dock ganska trevligt med deras renoverade bombardier plan.
Vilken tid man anländer på hade jag kollat på, samt mellanlandningstiderna.

Hade personligen valt Ana eller Finnair eller bolag man samlar status/poäng hos.
 

sandek

Medlem
Nu har du ju redan bokat men:

Lufthansa har väl 3-x-3
Swiss 2-x-2
Ana 3-x-3 & 2-x-2
Lot 3-x-3
Så om man reser 2 eller ensam så är det kanske trevligare med 2-x-2 konfig.

Swiss har ju nyrenoverad plan från ZRH, men jag hade så hemsk upplevelse med massa förseningar, bortslarvat bagage, dåligt utbud IFE så personligen undviker jag Swiss. Shorthaul swiss är dock ganska trevligt med deras renoverade bombardier plan.
Vilken tid man anländer på hade jag kollat på, samt mellanlandningstiderna.

Hade personligen valt Ana eller Finnair eller bolag man samlar status/poäng hos.
Nu blev det 3-4-3 med 747-8i Lufthansa på ditvägen, nöp en fönsterplats med extra benutrymme = slipper problemet att vara instängd.
Hem blir det 777 med ANA som också är 3-4-3. Verkar inte möjligt med platsreservation där, men hört rykten om att just den flighten jag tar ofta är ganska tom.
 
Toppen