Senaste nytt

Lufthansa, swiss, ana eller LOT t/r till Tokyo

sandek

Medlem
Vad hade ni valt? Kommer bokas i Eco.

LH kör a350, swiss a340, ANA & LOT kör 787-9

Nämnas bör att priserna är samma, typ.
 

henke12

Medlem
Den billigaste med bäst tider.
LOT verkar inte helt fel i ekonomi. Oavsett är det en lång resa i ekonomi och bra/korta flygtider skulle jag föredragit
 

Airman

Medlem
Swiss kör 2-4-2 i economy på A340:n, alla de andra du nämner kör 3-3-3. Baserat på det skulle jag välja Swiss och försöka få en av 2-platserna. Jag inte provat någon av de aktuella kabinerna du nämner, så bara baserat på själva säteskonfigurationen.
 

sandek

Medlem
Swiss kör 2-4-2 i economy på A340:n, alla de andra du nämner kör 3-3-3. Baserat på det skulle jag välja Swiss och försöka få en av 2-platserna. Jag inte provat någon av de aktuella kabinerna du nämner, så bara baserat på själva säteskonfigurationen.
Tänker mig följande som påverkar också

Chans till tommare kabin?
Uppgradera med EB poäng? Är det ens möjligt?

Sen verkar det som att ANA ger 100% på V class, medan Swiss och LH ger 50%. LOT vet jag inte.
 

Airman

Medlem
Tänker mig följande som påverkar också

Chans till tommare kabin?
Uppgradera med EB poäng? Är det ens möjligt?

Sen verkar det som att ANA ger 100% på V class, medan Swiss och LH ger 50%. LOT vet jag inte.

Oj. Då blir det klurigt! I så fall skulle jag nog välja det/de flyg som ger mest poäng. Fast kanske någon annan här har bra koll på hur fulla kabinerna brukar vara på respektive linjer. En egen 4:a hade ju varit helt ok i ekonomi. En egen 3:a säkert trevligt det med.

Uppgradering via EB-poäng på *A har jag inte heller superkoll på, men rimligen har någon här på forumet det :)
 

sandek

Medlem
Oj. Då blir det klurigt! I så fall skulle jag nog välja det/de flyg som ger mest poäng. Fast kanske någon annan här har bra koll på hur fulla kabinerna brukar vara på respektive linjer. En egen 4:a hade ju varit helt ok i ekonomi. En egen 3:a säkert trevligt det med.

Uppgradering via EB-poäng på *A har jag inte heller superkoll på, men rimligen har någon här på forumet det :)
Väldigt spekulativt såklart, men man vet ju inte vad folk sitter på för info. Poängdelen känner jag påverkar ganska mycket - det blir ju lite över 10k med ANA vilket får sägas vara väldigt bra i ECO. Om jag nu inte missar något, men står Vclass när man kikar och eurobonus säger V = 100%
 
Toppen