Senaste nytt

Lufthansa, status och COVID-19

Senator

Moderator
Snålt av Lufthansa, befintliga kunder som har status efter 2021 blir lika mycket drabbade av att inte kunna resa iår o_O. Borde vara lika för alla kunder.
Hade tänkt boka flera flyg med Lufthansa gruppen där resvägen är längre och något dyrare. Men tar nog hellre andra bolag som har kortare resväg iår när allt lugnat ner sig.

Förstår jag ditt argument rätt såhär: din kvalperiod är 2019 eller 2020. Du kvalade inte in 2019 för 2021-22, men hade tänkte göra det 2020? Jag förstår inte argumentet nämligen eftersom nuvarande regler gör de facto att du har din status i 2021 som den är nu, sen har du 2021 att få ny status?

Det är inte så att jag tycker Lufthansagruppen har hanterat krisen så snyggt överlag. Om ni följer Lufthansa på Facebook så ser ni en enorm frustration över deras långsamma återbetalning.

Men det här var bra sköt i mitt tycke:
1. Förlänga status ett år
2. Förlänga miles ett år
3. Skjuta upp förändringar i programmet ett år

Det sista måste jag ge applåder för med tanke på den framförhållning hela denna ändringar har medfört.
 

jumbooze

Medlem
Hej,
Lite off topic, Miles and More poäng som är på väg att förfalla, är det enda jag kan göra att betala via loylogic eller skaffa M&M kort för att förlänga giltighet?
Jag hittar ingen information om att de erbjuder något under Corona...
Med vänlig hälsning,
Jumbooze
 

Berglund

Medlem
Hej,
Lite off topic, Miles and More poäng som är på väg att förfalla, är det enda jag kan göra att betala via loylogic eller skaffa M&M kort för att förlänga giltighet?
Jag hittar ingen information om att de erbjuder något under Corona...
Med vänlig hälsning,
Jumbooze

Ni postade kanske om varandra? Posten ovanför din anger:
2. Förlänga miles ett år
 

jumbooze

Medlem
Förstår jag ditt argument rätt såhär: din kvalperiod är 2019 eller 2020. Du kvalade inte in 2019 för 2021-22, men hade tänkte göra det 2020? Jag förstår inte argumentet nämligen eftersom nuvarande regler gör de facto att du har din status i 2021 som den är nu, sen har du 2021 att få ny status?

Det är inte så att jag tycker Lufthansagruppen har hanterat krisen så snyggt överlag. Om ni följer Lufthansa på Facebook så ser ni en enorm frustration över deras långsamma återbetalning.

Men det här var bra sköt i mitt tycke:
1. Förlänga status ett år
2. Förlänga miles ett år
3. Skjuta upp förändringar i programmet ett år

Det sista måste jag ge applåder för med tanke på den framförhållning hela denna ändringar har medfört.

Hej,
Behöver man göra något för att de ska förlänga miles ett år?
Jag tittade på mitt konto nu och ser att mina miles är listade för att förfalla 31/12/2020 & 31/03/2021.

Surt när det är 122.000 miles.
 

Tonton

Medlem
Det var jag som bumpade tråden då jag upptäckte att mina Miles ej förlängts ( jag måste ha missförstått @Senator i hans inlägg ) så nu måste jag antingen boka en resa eller handla i ”shoppen”
Vet att det är sent ute, men du har inte övervägt att skaffa Lufthansa Prime World Mastercard?

En stor fördel med det kortet är följande: Obegränsad giltighetstid på dina Miles förutsatt att du använder ditt kort minst en gång per månad"

Kortet kostar 99kr/månad och just nu (t.o.m 31/12 2020) får man dubbla välkomstmiles (således 3000 x2).

Du kommer inte få det i tid för att rädda dina miles som går ut 31/12 2020, men det kommer rädda de som går ut 31/03 2021.
 
Toppen