Senaste nytt

Lufthansa slutar att flyga till Jakarta

Magino

Medlem
En annan fördel med SQ är att även de lägsta bokningsklasserna i C ger 200% medan LH ger endast 100% i P och 150% i Z (1a september). Nu känner jag dock inte till prisläget mellan de olika bolagen, vet inte om P och Z kan jämföra sig med de lägsta klasserna hos SQ
 

Magino

Medlem
Stämmer bra, men ingen Executive bonus eller HON-miles. Inte heller FCL/FCT om man skulle välja att flyga First eller Suites.

Det är sant.
FCT är ju riktigt mysigt :) Fast på hemvägen får man ju inget TPR om man flyger LH, har dock aldrig varit där så kan inte uttala mig om FCT eller TPR är bäst.
 

A380*G

Medlem
Det är synd att Lufthansa accepterar inte längre IATA fare från Kairo eller Tripoli. (De har egna fares)
Annars hade det varit trevligt att flyga ena vägen i Lufthansa F och andra vägen i Singapore Airlines Suite. :)

Vissa på FT utnyttjade CAI fares riktigt ordentligt. CAI-FRA-SIN-CGK gav massor av HON miles till en väldigt modest kostnad när det begav sig. På den tiden körde LH B747 till CAI.

2x (5,899 + 20,758 + 1,810) = 56,934 miles r/t
 

Jacob

Medlem
Det är sant.
FCT är ju riktigt mysigt :) Fast på hemvägen får man ju inget TPR om man flyger LH, har dock aldrig varit där så kan inte uttala mig om FCT eller TPR är bäst.
Det är ju egentligen två olika saker så inte helt lätt att göra en jämförelse. Men ur ett loungeperspektiv (mat, dryck, service, interiör) tycker jag The Private Room är vassare. I Singapore får man å andra sidan ingen limo, dock ligger de flesta av longhaul gaterna precis rakt under loungen. Avståndet från första klass lobbyn till loungen till de viktigaste gaterna är krypavstånd.

Det bästa är förstås att köra LH åt ena hållet och SQ åt andra, så får man det bästa av två världar. Flyger man Lufthansa First från Singapore får man dock tillgång till Singapore Airlines ordinarie första klass lounge och jag kan lova att den inte gör någon besviken den heller.
 
Toppen