Lufthansa service nivå suger

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Traveller, 5 Maj 2012.

  1. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag tyvärr flugit med Lufthansa igen.. Airbus 321 från ARN till MUC med Business fram till rad 14 fast endast 4 kunder på alla dessa stolar. Bakom skynket, som dom inte drog för, var det fullt och jag satt på rad 15. Vi vet ju alla att det blir trångt att sitta bredvid varandra och arbeta så jag tog min dator och satte mig på rad 14, sista raden i business, 10 rader bakom de andra. Det tog nog inte mer än en minut så kom en skata och sa åt mig att sätta mig en rad bak igen. Jag försökte få henne att inse att det kanske inte gjorde så mycket eftersom serveringen (den torra skinksmörgåsen) redan skett. Inte en chans, jag fick inte sitta där, inte ens då jag sa att jag trots allt har ett "svart kort" inom Star Alliance bolag. Helt sjukt, varför inte ge det lilla extra till kunderna, finns det lite plats så var lite flexibel.. Så på min hemresa från Lyon, flög MUC till LYS men skulle flugit SK via CPH hem men missade det, blev det Lufthansa igen. Denna gång via FRA. Planets avgång blev 50 minuter försenat, ankomsten till Frankfurt blev 21.10 med plats på plattan, min gate för ARN flighten öppnar 21.10 och skall avgå 21.40. Blev det någon information om Stockholmsflyget, inte då. Alla andra förbindelser men inte Stockholm, fast det stod på listan dom hade visade det sig. Då jag gick av planet frågade jag om Stockholm och fick svaret B10, hon tittade på klockan som nu var 21.20 och sa, det är lugnt du hinner. In i bussen och det gick inte fort.. Så som sista passagerare kommer jag fram till gaten efter en språngmarsch och blir mottagen med orden "vi hade tänkt åka utan dig". .. Underbart fint Lufthansa.. Inte heller har de svarat ännu på mitt klagomål som den här tråden började med.. Nej, Lufthansa har inte många poäng i min bok. Jag känner mig, oavsett om jag är i Business eller Economy som ett paket som dom transporterar från A-Ö..

    SAS- Jag gillar ER!
     
    Smuffe, Tommy Palomäki och Agö gillar detta.
  2. flying

    flying Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har personligen svårt att se hur man motiverar att som i SAS fall ha business på EN rad i en förövrigt full B737-800. Utan att överhuvudtaget ha något skynke. Matupplevelsen som många prisar SAS för här blir ungefär som att sitta i toakön och äta middag! Fast smaken är ju som sagt olika:)
     
    1 person likes this.
  3. Jan Petterson

    Jan Petterson Medlem

    Ort:
    Solna
    Land:
    Sverige Sverige
    Har blivit en hel del ARN-MUC med just Lufthansa. I höstas var det konstanta förseningar, vilket man märker ganska mycket när man reser i princip varje vecka. Vi hade till slut vadslagningar om vad veckans förseningsorsak skulle vara, inte OM vi skulle vara sena, utan varför. Som regel så var det vädret vid MUC på nerresan (vilket inte märktes nåt av när man landade förutom en gång när det faktiskt var dimma)... och sent inkommande flyg eller sena anslutningspassagerare på hemresan. Under våren har det funkat bättre, men det är nog bara för att dom verkligen inte ens kunnat försöka skylla på vädret och inte kommit på något bättre ;)

    "There's no better way to fly", vad gäller i alla fall ARN-MUC, visst... när man väl kommit upp i luften kanske =)
     
  4. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Med all respekt, så tycker jag inte att man kan flytta till en högra kabin på eget bevåg.

    Det enda man kan göra med ovanstående scenario är väl att på ett trevligt sätt tillkalla purserns uppmärksamhet och diskret fråga om det går för sig att flytta till en tom rad i Business Class. Säger personalen nej så är det bara att finna sig.

    Det är ju minst lika irriterande om man sitter i Business och personalen inte brys sig om passagerare som tar sig "friheter"?
     
    Brandforce, Christian R, Gnopps och 10 andra gillar detta.
  5. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    NU KOM SVARET FRÅN LUFTHANSA! LÄS OCH GISSA OM JAG BLIR FÖRBANNAD!!! Här är det solklara beviset på att Lufthansa inte tar varken ansvar eller bryr sig om sina kunder.
    NoName.jpg
     
  6. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det som är mest irriterande är trenden att Europeiska företag bryr sig mindre om sin intra-Euro business class och den mjuka produkt som skiljer mellan Y och C. Det finns få anledningar att betala för C som det är så...
     
  7. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta???!!! Där här kan inte vara sant. Svaret är ju helt sanslöst tycker jag. Svara hellre att "vi beklagar vad som hänt" än att skriver ett långt brev med meningslösa bort förklaringar och hänvisning till "Contract of Carriage". Egentligen jag som resenär är ointresserad hur mycket de har plats att förvara maten onboard. När jag reser i C förväntar jag mig att få det service som jag betalat för.
     
  8. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är rätt säker på att de annonserar att man får mat ombord i C, så jag skulle nog faktiskt ta mig tid att hota med att stämma dem. Det är ju helt oacceptabelt att de svarar sådär.
     
  9. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inte den som låter sådana här saker bero. Älskar att kämpa mot bjässarna, mest för att det finns så många som inte orkar eller kan/har mod att klaga själva. Ingen skall få utnyttja mig eller någon annan... Jag är arg.... Hoppas ni väljer andra bolag än Lufthansa!
     
    3 personer gillar detta.
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ska man vara riktigt noga, så ska man för varje resa jämföra med LHs priser etc och sedan skicka en redogörelse till deras kundtjänst och motivera varför man valde ett annat bolag.
     
    011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×