Senaste nytt

Lufthansa service nivå suger

MarcusC

Medlem
Här är förresten en bild av C meal LHR-HAM för nån vecka sedan, nån avocado röra, kalla wraps, 2 jätteräkor i nån soppa. Det var ok..men långt ifrån vad ex SK eller BA skulle servera..
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    99,9 KB · Visningar: 411
Oj, det var inte illa. Jag har bara fått Käsebrot när jag flugit i Ekonomi, fast var det till Milano antar jag att det var Lufthansa Italy som du flög med. Hade de ett annat servicekoncept?

Jag det var Lufthansa Italia. De hade Economy och Business onboad. Som jag testat tycker jag att de hade mycket bättre service onboard änr Luufthansa inom Europa.
 

Jonas C

Medlem
Skulle nog säga att LH är ett av mina absoluta favoritbolag, iaf för Economy Class, extremt bra valuta för pengarna med tanke på den service man får. Lufthansa Italia däremot var en skymf mot LH varumärket, otroligt kass service i Business Class, dålig mat, uselt dryckutbud (bara cola, fanta, sprite, vatten, öl och vin fanns tillgängligt), usel lounge i MXP och personalen vägrade dra för gardinen till Y.

LH Italia, You Won't Be Missed
 

MarcusC

Medlem
Skulle nog säga att LH är ett av mina absoluta favoritbolag, iaf för Economy Class, extremt bra valuta för pengarna med tanke på den service man får. Lufthansa Italia däremot var en skymf mot LH varumärket, otroligt kass service i Business Class, dålig mat, uselt dryckutbud (bara cola, fanta, sprite, vatten, öl och vin fanns tillgängligt), usel lounge i MXP och personalen vägrade dra för gardinen till Y.

LH Italia, You Won't Be Missed

Jonas, jag tror du åkte med dem på slutet? Vad jag förstått var det till en början helt annan service nivå än den du fick uppleva.
 

Jonas C

Medlem
Jonas, jag tror du åkte med dem på slutet? Vad jag förstått var det till en början helt annan service nivå än den du fick uppleva.

Jo det stämmer bra, flög under sista veckan så jag antar att det var diverse catering kontrakt som sades upp, etc vilket kan förklara det usla utbudet ombord. Personalen var nog inte heller så våldsamt motiverade.
 
Jonas, jag tror du åkte med dem på slutet? Vad jag förstått var det till en början helt annan service nivå än den du fick uppleva.

Som min bild visar så flög i slutet av maj 2010 och kunde inte klaga för service. Jag och min bästis fick egen rad och flygvärdinna reserverade egen flaska vitvin för oss... Vi satt ju på sista raden och hade mycket skoj resa. :)
 

Bonden

Medlem
Åkte CPH->FRA för två veckor sen i C, riktigt fin mat på porslin (även om det var kall mat), ett nytt a321 som var väldigt fräscht och nytt.
Sekt öppnades ur en stor flaska som dessutom var vällkyld, en toppen resa helt enkelt!

Hem åkt vi sas och md80, romantiskt men väldigt slitet plan, toaletten var inte något som man skulle vilja sitta ner på. Maten var dessutom väldigt medioker. Nu tog jag ingen champagne, men de gångerna jag har provat är det en liten flaska som inte alls är tillräckligt kyld.
 
Last edited:

Traveller

Medlem
:) Vad ni är roliga som tar bilder på maten.... Själv fick jag, på flyget mellan FRA & TLS, en slags soppa, morotskanape och liten ålmousse.. Hungrig mage skrek bara mera efter detta.... Varje rätt var likt vad man fick mellan rätterna på Edsbacka krog under tiden den hade två stjärnor i Guide Michelin... Ge mig en ordentlig måltid istället, typ fisken eller köttbiten sas ger mig från London..
 

Concorde

Founding Member
Vill inte framstå som petig, men vad i alla dagar har detta att göra med SAS Eurobonus?
Tråd flyttad till Lufthansa Miles & More forumet.

Har någon missat riktlinjer för forumet var vänlig läs dom allmänna villkoren.
Mvh,
Concorde
 

twiggs

Medlem
Åkte CPH->FRA för två veckor sen i C, riktigt fin mat på porslin (även om det var kall mat), ett nytt a321 som var väldigt fräscht och nytt.
Champange öppnades ur en stor flaska som dessutom var vällkyld, en toppen resa helt enkelt!

När började Lufthansa med champagne på shorthaul C???
 
Toppen