Senaste nytt

Lufthansa/SAS säger att jag inte var med på flighten...

Jag skulle nog säga att det är Blue1 du ska kontakta då Eurobonus inte har så mycket med bokningen att göra på det viset. Kontakta Blue1 och be dom bekräfta att du var ombord :)
 

Jacob

Medlem
Får passa på att säga välkommen till BusinessClass.se pandionmarcus!

Låter som du har bra koll på det här... ;)
 
Tackar!

Ja det är som du skriver, det är olika incheckningssystem mellan bolagen som ställer till med lite strul i vissa fall.

Mitt bästa tips är att se till att ha kortet inlagt i bokningen INNAN flygningen, så du slipper checka in vid disk osv, samt att namnet på kortet överensstämmer med namnet i bokningen.
 
Nåt strul har dom definitivt för sig. Åkte LH ARN-MUC tur och retur i juni... utresan till MUC fick jag poäng för ganska direkt till EB, men hemresan har lyst med sin frånvaro, så den har jag efterregistrerat. Låter ju lovande att man ev ska behöva bråka om det :(
 
Som sagt, registrera kortet i bokningen innan du reser så slipper du krångla med kortet i någon disk eller automat :)

P.S Resebyråer brukar ofta lägga in Förnamn, Andranamn och Efternamn i bokningen, så har du inte andranamn i profilen så styper det där.
 

ulagun

Medlem
Pandionmarcus,
Problemet med LH är att när alla andra möjligheter är uttömda så återstår bara att sända dokumenten till M&M Postfach 1200 33409 Verl Germany.
Där kommer du inte långt med kort. Här krävs pappersbevis!
Citerar ett mail från dem
"Unfortunately we could not process your request becasue our internal flight audit was unsucceful. PLease send your original boarding passes and a copy of your tickets or passenger receips for your flight " o.s.v
 
Som sagt, registrera kortet i bokningen innan du reser så slipper du krångla med kortet i någon disk eller automat :)

P.S Resebyråer brukar ofta lägga in Förnamn, Andranamn och Efternamn i bokningen, så har du inte andranamn i profilen så styper det där.

I mitt fall är det defintivt LH/SK-failen i alla fall då det funkade klockrent dom första 1½ åren på samma sträcka och började fallera fullständigt i våras när LH uppdaterade sina system. Och det är ju flighten som checkades in i SK-system (från ARN) som jag fått men inte den som reggades i LHs system (från MUC) ;)
 
Toppen