Senaste nytt

Lufthansa Premium mellan Frankfurt och Addis

JochenS

Medlem
Bjuder på några bilder från min destination Kampala innan det blir dags för hemresa!

Uganda Airlines nästan kompletta flotta på en bild :) Visa bifogad bild 101067
Wild Coffee i Kampala serverar godaste kaffet i stan.
Visa bifogad bild 101065
En passion nojito med extra ingefärsshot på Cafe Javas är ett måste i Kampala.
Visa bifogad bild 101064
Bodde gjorde jag på Sheraton Kampala. Trevlig park i anslutning till hotellet.
Visa bifogad bild 101066
Väl på Entebbe flygplats informeras man om riskerna med ebola. Tänk vad lite tvål och vatten kan göra!
Visa bifogad bild 101068
I nästa inlägg rapporterar jag om hemresan.
Finns förbudet mot "mathematical instruments" kvar i säkerhetskontrollen på Entebbe? Har aldrig riktigt förstått den möjligen förutom en vass passare.
1bc279f08d010fc4c360910e347706cb.jpg
 

Samosaguas

Medlem
Hemresan från Entebbe inleddes med en Ethiopian-flygning till Addis som denna gången flögs med en Dreamliner. Trevligt då det vanligtvis brukar vara gamla B738 på linjen. Efter några timmars miserabel väntan på Star Alliance-loungen på ADD var det dags att ta flyget till Frankfurt med Lufthansa. Fel gate på boardingkortet, så när jag kom till gaten på boardingkortet blev jag hänvisad till en annan gata men väl där visade sig den gaten vara för ett annat flyg. Tredje gaten var dock rätt och jag kunde komma ombord på rätt plan. ADD i ett nötskal :confused:

Så här ser stolen i Premium Economy ut
IMG_4741.JPEG

IMG_4743.JPEG

Innan takeoff bjöds det på lite god juice
IMG_4745.JPEG

Så här såg menyn ut
IMG_4746.JPEG
IMG_4747.JPEG

Eftersom avgång var runt midnatt så hoppade jag över snack och somnade direkt. Lyckades sova riktigt bra och vaknade upp efter att frukosten redan serverats men personalen var trevliga och fixade frukost till mig trots allt.
IMG_4748.JPEG
IMG_4749.JPEG

Såg här såg Lufthansas amenity kit ut för Premium Economy
IMG_4742.JPEG

Innehåll från L'Occitane
IMG_4744.JPEG

Grannen på raden bakom mig borde hamna på Passenger Shaming :eek:
IMG_4750.JPEG

Landning enligt tidtabell i ett regnigt Frankfurt. Lufthansa levererade återigen en klart stabil produkt i Premium Economy på denna flygning. Skönt med en liten kabin på endast fyra rader (2x3x2). Jag satt vid fönstret på första raden av Premium Economy med gott om benutrymme och hade ingen i sätet bredvid mig. Upptäckte dock att mittensätena hade ännu lite bättre benutrymme, men då sitter man också tre personer i mitten.
IMG_4752.JPEG

Kanske inte den mest spännande resan men tänkte att kanske några var intresserade av Lufthansas Premium Economy!
 

Fredrik

Medlem
Tack för rapport. En sak som jag tyckt varit otydlig är utrymmet om personen framför fäller ned sätet fullt. De bilder jag sett ser det ut som att övre delen av den främre stolen kommer nära en själv.

Hur såg du på det?
 

Samosaguas

Medlem
Tack för rapport. En sak som jag tyckt varit otydlig är utrymmet om personen framför fäller ned sätet fullt. De bilder jag sett ser det ut som att övre delen av den främre stolen kommer nära en själv.

Hur såg du på det?
Jag satt på första raden i Premium Economy på båda flygningarna så inget jag tänkte på.
 

Bamse35

Medlem
Nu kanske jag inte jag lyckas tyda fotot korrekt, och missar saken han gör sig skyldig till för att hängas ut på “passenger shaming”. Men enligt vad jag ser så har passageraren gjort sig ”skyldig” till att ha på sig....... sandaler? På väg hem från varma Afrika......? Han är dessutom totalt inom sin egna yta. Vad är problemet? Jag är nyfiken på riktigt, då jag är en vän av vett och etikett.
 

Hachans

Medlem
Nu kanske jag inte jag lyckas tyda fotot korrekt, och missar saken han gör sig skyldig till för att hängas ut på “passenger shaming”. Men enligt vad jag ser så har passageraren gjort sig ”skyldig” till att ha på sig....... sandaler? På väg hem från varma Afrika......? Han är dessutom totalt inom sin egna yta. Vad är problemet? Jag är nyfiken på riktigt, då jag är en vän av vett och etikett.

Nä, så länge fötterna är på golvet så. Och så länge skorna är på ifall man är barfota är det helt okej.
 

Samosaguas

Medlem
Nu kanske jag inte jag lyckas tyda fotot korrekt, och missar saken han gör sig skyldig till för att hängas ut på “passenger shaming”. Men enligt vad jag ser så har passageraren gjort sig ”skyldig” till att ha på sig....... sandaler? På väg hem från varma Afrika......? Han är dessutom totalt inom sin egna yta. Vad är problemet? Jag är nyfiken på riktigt, då jag är en vän av vett och etikett.
Det var mer skämtsamt skrivet och den enda ”synden” han gjorde sig skyldig till var att ha flip-flops utan strumpor. Kanske gammaldags men tycker man kan ta på sig ordentliga skor när man ska på resa. Särskilt varmt var det inte i Addis ;)
 

Bamse35

Medlem
Nä, så länge fötterna är på golvet så. Och så länge skorna är på ifall man är barfota är det helt okej.

Visst skall fötterna vara på golvet och ingen annanstans. Om en passagerare väljer att gå barfota i kabinen eller med skor på så spelar det inte mig någon roll annat än att jag tycker man är lite "sunkig" och omedveten om hur ohygieniskt det är om man går barfota, det är inte vatten på golvet i toaletterna om ni förstår vad jag menar :D I slutändan är sulorna på ett par skor eller dennes fotsulor precis like smustiga. Så sålänge han håller sina skor/fötter på golvet är allt väl, med mig i alla fall.


Det var mer skämtsamt skrivet och den enda ”synden” han gjorde sig skyldig till var att ha flip-flops utan strumpor. Kanske gammaldags men tycker man kan ta på sig ordentliga skor när man ska på resa. Särskilt varmt var det inte i Addis ;)

Nu skojar du va? :) Skämtet är ju precis tvärtom, vem har på sig flip flops/sandaler MED strumpor? Det är ju det om något som ser komiskt ut.

Nåja. ska inte kapa din tråd här med vett och etikett, men ville bara klargöra om du var seriös eller inte med din passenger shaming med tanke på emojin du använde. Tack i alla fall för en bra recension.
 
Toppen