Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Senator

Moderator
Mitten av maj är jag inbjuden till ett event där en person med den fina titeln Senior Vice President Sales Lufthansa Hub Airlines and Chief Commercial Officer Hub Frankfurt är huvudpersonen. Under denna kväll kommer jag ta upp två saker:
1. Den snart 15 år gamla "Catering-Gate" mellan Skandinavien och Tyskland
2. Den lite nyare "Gardin-Gate" på Lufthansa

Jag kommer återrapportera vad som sägs.
 

Canadien

Medlem
Mitten av maj är jag inbjuden till ett event där en person med den fina titeln Senior Vice President Sales Lufthansa Hub Airlines and Chief Commercial Officer Hub Frankfurt är huvudpersonen. Under denna kväll kommer jag ta upp två saker:
1. Den snart 15 år gamla "Catering-Gate" mellan Skandinavien och Tyskland
2. Den lite nyare "Gardin-Gate" på Lufthansa

Jag kommer återrapportera vad som sägs.
Ta gärna upp frågan hur de ser på sin First Class de närmsta 5 åren, den försvinner ju på fler och fler linjer.
 

Nilann

Medlem
GOT FRA idag. Gardinen var öppen , men servering pågick hela resan på en fullsatt A320. Inte ett enda försök från Economy att besöka främre toaletten.
FRA MLA idag. Gardinen stängdes när serveringen började i Economy. Två bra resor med Lufthansa.
 

DRG

Medlem
LH 802 idag från Frankfurt. Gardinen mestadels stängd. Viss trafik men toalettkön var hela tiden bakom gardinen och således prio för främsta toaletten för pax i Business.

Sedan var portionerna på maten minimal som vanligt. Men intressant att man kan servera en bit lax som är mindre än en tumme på en 2 timmars flight.
 
Toppen