Senaste nytt

Lufthansa myOffer - Lyckade uppgraderingar till Premium Economy

Flandern

Medlem
Ja, Lufthansas bid sida har ju ett reglage som börjar på x euro och under det räknas inte, så det är ingen möjlighetatt skambjuda 10eur
Jag är dock nyfiken på hur fast eller dynamisk denna nedre gräns är. Vet inte hur rimligt det vore att testa, men jag skulle vilja veta om minimibudet kan förskjutas. Antingen som ett resultat av att t ex avresedagen närmar sig, allteftersom bokningsklassen bokas upp eller om det påverkas av inkomna bud genom myOffer. Alternativt annan okänd anledning.

Inte sett någon undersöka saken. Å andra sidan är jag kanske först med att (vilt) spekulera kring det ;)
 

henke12

Medlem
Nylagda bud:

04 June MUC-SFO Economy L → Premium Economy N - 195 EUR
12 June SFO-FRA Economy H → Premium Economy E - 235 EUR

Kanhända för sniket..? Läste dock ett subjektivt utlåtande på FT att uppgradering till Premium Economy ombord A340 "inte är värd mer än 250 USD" samt att motsvarande uppgradering SFO-FRA ombord A380 erbjudits för 299 USD i gaten.

EDIT:
Korrigerat bokningsklasserna enligt myOffer - FAQ


Hur gick det ?!
 
hört fler och fler som testat buda på lägsta och fått uppgradering...kan bero på semestertider då det bir fler stolar lediga i tex C ?
 

Flandern

Medlem
Hur gick det ?!

Det gick inte genom något av hoppen dessvärre. Jag bokade dessutom om returen SFO-FRA(-MUC) till SFO-MUC en dag senare. Fredagsflyget var tydligen överbokat med cirka 10 platser enligt check-in.

Enligt biljettförsäljningen tittar de dessutom på mer än bara själva budet efter budgivningen. Nuvarande bokningsklass och specialönskemål, såsom särskild kost ombord, påverkar också urvalsprocessen.
 

Johan12

Medlem
vet inte om det hör hit men på min flight till kina nu på lördag fick jag plats 11H i economy på en A340-300 (LH780) och på biljetten står det ju economy(U) men när man kikar på SeatGuru så är ju rad 11 businessclass?!
I resebyråns system är det mycket riktigt även economy men får inte ihop det hela riktigt :/
 
Toppen