Senaste nytt

Lufthansa myOffer - Lyckade uppgraderingar till Premium Economy

Canadien

Medlem
Tilläggas kan att Orlandoflighten är helt slutsåld i Eco, ca 10 platser kvar i First o Business. Munchen-flighten är halvfull. Så ingen differentiering på priser m a p beläggning vad det verkar.
 

Voyageur

Medlem
Verkar vara riktiga giribukspriser av LH. Om folk nu har råd att betala 700$ och uppåt för en upgrade är det nog redan folk som har råd och helst åker redan i C.
 

johhenrik

Medlem
Verkar vara riktiga giribukspriser av LH. Om folk nu har råd att betala 700$ och uppåt för en upgrade är det nog redan folk som har råd och helst åker redan i C.
Om jag tänker helt personligt håller jag med, men samtidigt vill de ju inte underminera sin bussinessmarknad. Blir ju lätt att de skapar incitament att köpa en billigare biljett o sen en billig upgrade.
 

ACervin

Medlem
Om jag tänker helt personligt håller jag med, men samtidigt vill de ju inte underminera sin bussinessmarknad. Blir ju lätt att de skapar incitament att köpa en billigare biljett o sen en billig upgrade.
Håller helt med. Det här kommer aldrig att vara riktigt billigt. LH kan ju inte undersälja sig själv.
 

taxvalp

Medlem
Herr och fru Taxvalp har en billig ekonomibiljett till Singapore med LH inom kort. Vi erbjuds uppgradering till business (P-klass med 100% poäng) med budstart på drygt 1000 USD per person och sträcka.

Vi har efter inte särskilt mycket funderande bestämt oss för att lägga de cirka 35 000 kronor LH vill ha för att uppgradera oss på något annat...
 

Paby

Medlem
Håller helt med. Det här kommer aldrig att vara riktigt billigt. LH kan ju inte undersälja sig själv.

Räkna på det så ser du att det långt ifrån handlar om att undersälja. Att sälja en uppgradering till P-klass för $1000 per sträcka (=15800 kr tor) ovanpå säg en M-klass som redan kostat 10-12000 innebär att den totala kostnaden är i paritet med om man bokat en J-klass (med dubbel intjäning mot P) initialt. Med J är man dessutom garanterad Business - en budgivning har aldrig garanterad utgång. En initialt bokad P-klass (under en rea) kostar runt 15800 kr totalt.

Då det är just budgivning utan garanterad utgång ska det finnas ett litet incitament i möjligheten att kunna få platsen till ett hyfsat pris men att sälja platsen för så där mycket pengar totalt och med kass intjäning är inte att "undersälja" och fäller konceptet i min mening.
 
M

Monkey_Class

Guest
Herr och fru Taxvalp har en billig ekonomibiljett till Singapore med LH inom kort. Vi erbjuds uppgradering till business (P-klass med 100% poäng) med budstart på drygt 1000 USD per person och sträcka.

Vi har efter inte särskilt mycket funderande bestämt oss för att lägga de cirka 35 000 kronor LH vill ha för att uppgradera oss på något annat...

Ähh! Det är bara pengar - kommer nya varje månad - och dessutom så får du ju fina viner och mat ;) :)
 
Toppen