Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

H.Kim

Medlem
Av vad jag kan utläsa så kan man betala räkningar via Resurs egen tjänst (endast för bankgironummer). Hur är det med att betala via Billihop? Nu verkar ju Resurs tjänst vara betydligt mer förmånligt (endast 1% tillägg).
 

Tonton

Medlem
Av vad jag kan utläsa så kan man betala räkningar via Resurs egen tjänst (endast för bankgironummer). Hur är det med att betala via Billihop? Nu verkar ju Resurs tjänst vara betydligt mer förmånligt (endast 1% tillägg).

Finns absolut ingen anledning att använda Resurs egna tjänst. Du tjänar inga poäng på det (längre).
 

ekf

Medlem
Är det någon mer än jag som börjat få problem med att betala i webbshoppar som har Klarnas betalningslösning? Har ett nyutgivet Prime sedan några veckor. Med det gamla kortet (World, icke-Prime) var det aldrig några problem, och det nya kortet har fungerat på alla andra ställen jag testat... Jag har testat att låsa upp online och alla regioner etc...
 

ELOS

Medlem
Någon annan som noterat att man åter höjt intjäning från 20/100 till 25/100?

Fick följande meddelande


Hej
Vi tänkte höra av oss och kolla läget då vi ser att du inte använt ditt Miles & More Mastercard på ett tag. Har du möjligtvis tappat bort det eller glömt koden? Kontakta oss i så fall på 0771-11 22 33 så hjälper vi dig.
Tjäna Miles på alla köp
Med Miles & More Prime World belönas du med 25 Miles per spenderade 100 kr. Samla bonus varje gång du använder kortet och spendera dina Miles på resande eller i Lufthansas World Shop.
 

Big Birger

Medlem
Någon annan som noterat att man åter höjt intjäning från 20/100 till 25/100?

Fick följande meddelande


Hej
Vi tänkte höra av oss och kolla läget då vi ser att du inte använt ditt Miles & More Mastercard på ett tag. Har du möjligtvis tappat bort det eller glömt koden? Kontakta oss i så fall på 0771-11 22 33 så hjälper vi dig.
Tjäna Miles på alla köp
Med Miles & More Prime World belönas du med 25 Miles per spenderade 100 kr. Samla bonus varje gång du använder kortet och spendera dina Miles på resande eller i Lufthansas World Shop.
Jag fick samma mejl, men använder kortet en del. Så det känns lite som ett massutskick till alla.
 

Fredrik

Medlem
Det var ett intressant sätt att meddela höjningen på.

Jag använder kortet regelbundet om än med relativt små summor men fick också samma fråga med påföljande kundinformation.
 

Direktorn

Medlem
Samma här. Ringde dem då jag använder kortet regelbundet. Oroväckande dumt mail som gjorde mig oroad i onödan eftersom jag har över 100k poäng som löper ut i september om inte kortet används.
 
Toppen