Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

ekf

Medlem
Idag kom ett mail från Resurs Bank:

"Hej!
Nu har vi gjort det säkrare för dig att använda ditt Mastercard. Du kan till exempel göra en rad egna inställningar för att användandet av ditt kort ska vara så säkert som möjligt. Du kan också se och byta din PIN-kod.

Logga in på Mina Sidor på resursbank.se läs mer under Meddelanden om de smidiga möjligheterna att göra kortet ännu säkrare.
Handla säkert på nätet
Vid internetköp kan du förutom engångskod via SMS nu också identifiera dig snabbt och säkert med e-legitimation som tex BankID eller Freja eID.

Vänlig hälsning,
Resurs Bank"
 

majoren

Medlem
En sak är säkert - jag kommer maxa min kredit närmsta två månaderna på detta kortet för att få ut maximalt av 25p/100kr. Passa på medans det fortfarande är en guldgruva.

Även om jag ställer om mot Amex MR mycket just nu - så tror jag stenhårt på att både Eurobonus och M&M, vilka är mina primära poängkällor utöver Amex MR, kommer att finnas kvar och ha mycket värde när denna krisen är över.

Efter regn kommer solsken så att säga!
Inspirerades av rådet, betalade in extra pengar och maxade verkligen. Slutade med att Resurs bank spärrade kortet och deras fraud & legal tog kontakt med mig för att undersöka om jag ägnade mig åt penningtvätt! Dessbättre matchar inkomsten utgifterna, så de lät det hela bero, men i alla fall. Har nu lärt mig en del om kreditkortens algoritmer. Min erfarenhet: Ha gärna flera kort och spendera inte överdrivet mycket på ett enskilt kort under en kalendermånad. Med "överdrivet" menas att betala in extra pengar i förväg och på så sätt spendera väsentligt mycket mer än den månatliga kreditlimiten.
 

Tonton

Medlem
Inspirerades av rådet, betalade in extra pengar och maxade verkligen. Slutade med att Resurs bank spärrade kortet och deras fraud & legal tog kontakt med mig för att undersöka om jag ägnade mig åt penningtvätt! Dessbättre matchar inkomsten utgifterna, så de lät det hela bero, men i alla fall. Har nu lärt mig en del om kreditkortens algoritmer. Min erfarenhet: Ha gärna flera kort och spendera inte överdrivet mycket på ett enskilt kort under en kalendermånad. Med "överdrivet" menas att betala in extra pengar i förväg och på så sätt spendera väsentligt mycket mer än den månatliga kreditlimiten.

Tack för att du delar med dig. Förhoppningsvis lär sig någon annan av detta. Det är skillnad på att "maxa" och "maxa överdrivet". Vill man ha ett stadigt poängflöde långsiktigt så måste man vara lite street smart.

Skönt att det löste sig för dig iaf :)
 
Inspirerades av rådet, betalade in extra pengar och maxade verkligen. Slutade med att Resurs bank spärrade kortet och deras fraud & legal tog kontakt med mig för att undersöka om jag ägnade mig åt penningtvätt! Dessbättre matchar inkomsten utgifterna, så de lät det hela bero, men i alla fall. Har nu lärt mig en del om kreditkortens algoritmer. Min erfarenhet: Ha gärna flera kort och spendera inte överdrivet mycket på ett enskilt kort under en kalendermånad. Med "överdrivet" menas att betala in extra pengar i förväg och på så sätt spendera väsentligt mycket mer än den månatliga kreditlimiten.
Ja, ska man hålla sig under radarn bör man hålla så jämt flöde som möjligt och undvika att betala in i förskott eller göra fyllnadsbetalningar för att kunna spendera mer än sin månadskredit.
 
Gäller året ut.

Om korten - Miles & More Prime World och World

ede1e85bcf2330fc8bf9cf94345ba7c7.jpg
 
Toppen