Mikeswe
Medlem
Efter ett antal helt suveräna resor i First class med LH, kom första bakslaget..
För c:a 6 veckor sedan reste jag +1 med LH ifrån MEX-FRA, och var en riktigt tråkig upplevelse.
Några av punkterna var:
En dålig upplevelse, och kändes definitivt som vi endast fick sätet under denna flygning, vilket visserligen inte är fy skam men det är ju så långt ifrån vad LH har haft att erbjuda i tidigare fall med sin mjuka produkt.
Var ganska besviken, och skrev till Lufthansa om ovan. De har 5-6 veckor senare ej bemödat sig med att ens svara.
Någon annan som märkt en försämring i deras First class produkt? Eller var detta endast en dålig dag? Någon annan som skickat in klagomål till dem? Hur lång tid brukar det ta att få svar?
För c:a 6 veckor sedan reste jag +1 med LH ifrån MEX-FRA, och var en riktigt tråkig upplevelse.
Några av punkterna var:
- Rent av otrevlig LH personal vid incheckning i MEX utan någon som helst känsla för service.
- Man började checka in Eco passagerare c:a 20 min innan man ens bemödade sig öppna First incheckningen. Man stod då och whatsappade, chattade och log med mobilen i handen medans man checkade in, knappt ögonkontakt, och kändes helt ointresserade av passagerarna. Vi hade en del baggage (5 pcs), och dom tyckte bara det skulle vara 4 baggage max 23kg (inte direkt pålästa), så fick stå på oss och övertala dem..
- Ingen personal assistance vid transfer i MEX, eller vid incheckning. Personalen på MEX verkade i övrigt både trött och grinig, med en extremt tråkig attityd.
- Vi blev iallafall upphämtade från AA loungen, men för sent, då man redan hade släppt på åtminstone business. Dom bemödade sig inte med att låta oss gå före i kön som bildats vid boarding.
- Maten ombord var totalt oätbar.. tuggummi är en underdrift. Vi var tre i första klass, och killen framför oss som CC kände till väl, och som enligt CC åkte första klass på veckobasis mellan MEX-FRA, var också han väldigt ärlig med vad han tyckte om maten just denna resa.
När CC frågade oss vad vi tyckte då vi hade lämnat allt kvar både förrätt och huvudrätt på tallriken, var vi lika ärliga, och sade att det tyvärr var oätbart.
De vände de sig då till den andra passageraren och sade "-Mr XXXXX, dom kunde inte äta varken köttet eller kycklingen, så det var lika dåligt som din fisk".
CC sade att dom var uppriktigt ledsna över detta (vilket absolut kändes hjärtligt), men uppmanade i övrigt oss att klaga på detta samt sade att de själva skulle skicka in en notering till LH om detta. De sade också att cateringen ifrån Mexico var under all kritik, och att dom skickat information om detta vid tidigare tillfällen till kontoret.
Dom sade däremot att dom inte hade någon annan mat att erbjuda än en vanlig skinkmacka. Vi fick ångra oss ganska mycket att vi inte hade slängt i oss en brakmiddag på någon restaurang på MEX.
- I Frankfurt, så körde man inte fram rampen till första klass, vilket gjorde att ekonomi och business gick av först, Första klass sist. Då sällskapet ej var EU medborgare blev det lång kö för oss både till slumpmässiga kontrollen man hade satt upp vid gaten, samt till EU passkontroll.
En dålig upplevelse, och kändes definitivt som vi endast fick sätet under denna flygning, vilket visserligen inte är fy skam men det är ju så långt ifrån vad LH har haft att erbjuda i tidigare fall med sin mjuka produkt.
Var ganska besviken, och skrev till Lufthansa om ovan. De har 5-6 veckor senare ej bemödat sig med att ens svara.
Någon annan som märkt en försämring i deras First class produkt? Eller var detta endast en dålig dag? Någon annan som skickat in klagomål till dem? Hur lång tid brukar det ta att få svar?