Senaste nytt

Lufthansa inkluderat baggage som Star Gold

mischadee

Medlem
Hej

Tycker det är lite otydligt på Lufthansas hemsida om vad som är inkluderat om man köper en Economy Light biljett och sedan köper till baggage vid bokning.

Scenario är alltså att jag bokar resa Economy Light för 3 personer. Jag lägger till baggage för 2 personer varav en av dem är Star Alliance Gold. Får då den som är Star Alliance Gold checka ni två väskor?

Tack.
 
Verkar fortfarande gälla:

”As a gesture of goodwill, for the time being HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold members can, however, take one piece of baggage up to 23 kg free of charge. This goodwill gesture applies exclusively at the airport check-in counter. When booking a piece of baggage e.g. online or at a travel agency, a baggage charge applies.”
 

mischadee

Medlem
Verkar fortfarande gälla:

”As a gesture of goodwill, for the time being HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold members can, however, take one piece of baggage up to 23 kg free of charge. This goodwill gesture applies exclusively at the airport check-in counter. When booking a piece of baggage e.g. online or at a travel agency, a baggage charge applies.”

Frågan är om man kan räkna med detta eller om det kan ändras med kort varsel? Jag siktar på resa i slutet av oktober inom Europa.
 
Tror du kan räkna med det. Har funkat så i flera år.

Dubbelkolla dock om det gäller inom Europa. Tror det var för interkontinental resor tidigare?
 
Last edited by a moderator:

GOTBound

Medlem
Var det inte så att star gold "tillfälligt" fick gratis bagage även på Eco light?

Verkar fortfarande gälla:

”As a gesture of goodwill, for the time being HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold members can, however, take one piece of baggage up to 23 kg free of charge. This goodwill gesture applies exclusively at the airport check-in counter. When booking a piece of baggage e.g. online or at a travel agency, a baggage charge applies.”

Så här skriver LH, vilket är precis vad ni säger:
https://www.lufthansa.com/se/en/economy-light-fare
 
Toppen