Senaste nytt

Lufthansa Group och service degradation...

Herr Nilann och jag åkte med Swiss Business från Geneve till Göteborg, via Zürich, igår. Boardingen i Geneve blev en kvart sen och när alla kommit ombord och dörrarna stängts meddelade kapten att slottiden var framflyttad 35 minuter på grund av dåligt väder. Blixtsnabbt togs champagnen fram och serverades i Business under väntetiden. Väldigt trevligt initiativ. Dessutom flyttades slottiden tillbaka igen så vi blev totalt 40 minuter sena till Zürich. Resan tog 35 minuter och en tallrik med liten sallad, laxmousse och efterrätt serverades. Överraskande bra för en sådan kort resa. Dessutom fylldes champagnen på två gånger under flighten.
Vi hann gott och väl med nästa flight till Göteborg. 4 rader, full Business, 16 personer. En riktigt trevlig flygning där chefsstewarden var ansvarig för Businessavdelningen och gömde sig aldrig bakom gardinen. Skinksallad , goda ostar och efterrätt. Champagne och vin fylldes på hela tiden. En man på raden framför hade en liten vinprovning på röda viner och avslutade med ett torrt glas vitt. God stämning, vi är nöjda med Swiss.
Det finns alltså champagne ombord på LH shorthaul? Har för mig det bara var Swiss i LH gruppen som har det intra EU?
 

aruba1

Medlem
LH1754 idag mellan MUC-ATH. Förutom att planet är försenat så verkar besättningen inte ha koll eller bara blundar. De låter flera passagerare från ekonomi lasta sina väskor i business class delen trots att det står Business Class Baggage Only. En snubbe ville flytta på min väska varpå jag gick upp och sa åt honom att han ej får röra min väska då han inte satt i business class. Antar att det som jag får uppleva idag tillhör ovanligheterna på LH?

Edit: en från besättningen beklagar att vissa eco passagers har 4 handbagage med sig vilket ställer till bekymmer.
 
Last edited:
Toppen