Senaste nytt

Lufthansa Group och service degradation...

toer00

Medlem
Öl/vin och macka får man väl i light på LH?

Frågan är bara, är gratis-mackan ombord på Economy så pass bra att jag bör avstå från att köpa egen macka...?
Tvivlar på det... :rolleyes: Men om biran bara är tysk så borde den väl vara OK!?

Sist när jag flög med dom (i Business) hade dom inte Tysk Riesling utan någon blaskig Sydafrikanare..
 

ulagun

Medlem
Man måste inse att det är skillnad mot för mot för 10 år sedan när motsvarande biljetter kostade 7.000-10.000kr.

Kan bara helt instämma med denna kommentar.
Flyger CPH-VIE och retur slutet av september med Austrian. Ut economy och hem Business saver. Pris totalt 1.411 DKK, varav businessbiljetten VIE-CPH drygt 1.000 DKK.
För dessa 1,000 DKK jämfört med economybiljett för ca. 500 DKK får vi business checkin, lounge, priority boarding tomt mellansäte, trots allt hygglig mat/dryck jämfört med economy samt några EB poäng, som v inte fått i economy.
Kan själv bara konstatera att det är value for money.
Sedan kan man kanske önska att det fanns någon slags super-business för tredubbla kostnaden där man slapp toalettspring och övriga irritationsmoment dvs som det var för 10-tal år sedan men det är och förblir nog bara en önskedröm....
 

ekf

Medlem
Frågan är bara, är gratis-mackan ombord på Economy så pass bra att jag bör avstå från att köpa egen macka...?
Jag kan naturligtvis bara tala för mig själv, men tycker att Lufthansa har de bästa mackorna i luften (överlag) som jag stött på. Tar mycket hellre en sådan än random flygplatsmacka...
 
Toppen