Lufthansa Group och service degradation...

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av toer00, 4 April 2018.

1. Den där kycklingen har jag fått på åtta flighter senaste två månader. Jag tror jag har ätit en måltid på mina senaste 16 flighter ombord Lufthansa under sommaren.

Tidningar och dyl är nu samma som SAS: via deras app och det kräver en Herr Doktor Professor titel att få till det

Long-haul igår var överraskade bra i Business. Serviceupplägget på övre däck ombord B744 väldigt bra. Men Europa är skämt. Tyvärr har inte Swiss och Austrian en tidtabell som funkar för mig till många destinationer, annars hade jag åkt mer med båda istället för Lufthansa.

Gerad88, Remington Steele och Agö gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Minns jag rätt i att man tidigare, kanske så sent som för ett år sedan, delade ut små menyer (i fickstorlek) i affärsklass som förklarade vad man faktiskt åt och vad som fanns att dricka?

Jönsson gillar detta.
  3. Det fanns något sådant, minns inte när det var dock. Det som är så tråkigt är att det finns en del mid-haul inom Europa som är riktigt bra: Madrid, Aten, Istanbul, Lissabon. Med tanke på ARN-FRA/MUC är två timmar borde det finnas något bättre.

Agö gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tryckta menyer är på de europalinjer som har varm mat. Kan inte minnas att jag fått meny till kall mat på minst fem år, så man får gissa vad man äter...

palmen, Berglund, 011430121 och 1 annan gillar detta.
  5. mha321

mha321 Medlem

Det känns som de åtminstone på Skandinavien mer och mer konvergerar mot "sas plus men med porslin och seatblock".

Inte så konstigt tyvärr. Billigare att leverera och sas har ju tydligt visat på att det är det marknaden efterfrågar...

ulagun gillar detta.
  6. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har gett upp... Nästa Lufthansa flygning till Madrid i höst, blir i Lufthansa light...
    Då vet man vad man får dvs. Nada...

Köp något trevlig takeway på flygplatsen och fortfarande gratis bira ombord... ;-)

7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Till Madrid har de varm mat, och två rätter att välja på.

Berglund, jerixon och bnr gillar detta.
  8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Öl/vin och macka får man väl i light på Lufthansa?

jerixon gillar detta.
  9. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hur är det på MUC/FRA - HEL? Visst räknas den som mid-haul? Alltså varm mat

jerixon gillar detta.
  10. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visserligen, men tyvärr är jag ingen fan av deras varma mat heller... inte inom Europa...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!