Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Vixit

Medlem
istället för att boka av inom 24t grace period så tillåter Swiss en gratis ombokning

Tack för tipset, det visste jag inte!

Jag har en liknande rutt om en dryg vecka, combo Swiss-Air Canada: BRU-ZRH-YUL... hyrbil... YOW-YYZ-DFW-YYZ-YUL-ZRH-BRU. Många skutt blir det...

Enda nöjet (?) med Lufthansas 747-400 är väl om man får "tronsätet", som är som en egen ö i mitten av kabinen. Såvitt jag vet är det enda sätet hos Lufthansa där man kan sitta ensam i Business.

IMG_3739.jpg
 

Canadien

Medlem
Jag gillar inte det sätet, mycket spring på bägge sidor och crew som genar framför fötterna. Tar mycket hellre ett fönstersäte
 

Senator

Moderator
Jag gillar inte det sätet, mycket spring på bägge sidor och crew som genar framför fötterna. Tar mycket hellre ett fönstersäte

Helt OT: men det finns en annan anledning till att jag ändrade resan också..
Air Canada Signature Suite
Tror inte vi har en rapport från denna "Polaris" lounge ;)

Jag sålde in till min sambo att jag skulle komma hem tidigare. DEN-FRA-ARN avgår 17.00 och landar tidigast med SAS 14.10, nu blir det via MUC 11.05. Nackdelen är att jag skall träffa gamla college buddies i 3 dagar, och det är 1t från flygplatsen med avresa söndag morgon 09.55. Hade tänkt hyra bil, men med College Footboll, Tailgate och en hejdundrandes fest lördag blir det nog att välja $100 Uber-resan i stället för att vara fara i trafiken med "morning after drunkenness" :D

Jag har tagit ett principbeslut att undvika Lufthansa Business om möjligt till 2020 :p
 

Senator

Moderator
Najs! :cool:

Trodde först att codeshare skulle ställa till det, men läser man asterisken noga står det ju inte att biljetten måste vara utställd av Air Canada, bara att det ska vara Operated By. Jag hade gärna åkt direktflyg med dem till/från BRU, men tänkte satsa på HON nu och då går ju inte det... o_O

Kul! Lite snålt att de inte släpper in andra Star business class som United gör i sina. Har en lufthansa från Toronto i December...

Jag tror att vi kommer se mer av produktspecifika upplevelser som detta. Air Canada har valt att köra ett Lufthansa/Swiss FCT/FCL, Singapore Private Room, British Airways Concorde Room upplägg. Det gör det exklusivt i mitt tycke. Nu klagar jag inte, men jag tycker United gjorde ett misstag ;) det borde bara vara United Polaris kan jag tycka.

SAS borde göra samma med long-haul produkten.
 

Senator

Moderator
US CBP kan vara en riktig ”pain in the...” men inte när man åker Swiss First Det skall efter föreskrifterna inte gå att ta sig runt köerna i USA, men Swiss Ground Crew verkar ha detta under kontroll.

Meet and greet, sen eskort genom US CBP. Curbside på 18min från docking till AirTrain. Manhattan under en timma med LIRR i rusningstrafik från man landar är magnifikt.

Nu träff med vapendragaren
 
Toppen