F
FCT
Guest
Bra hanterat efteråt. Sorgligt för personen i fråga.
Intressant. På SAS har de en extra sektion i manifestet för full fare, så jag utgick från att samma sak gällde på Lufthansa, men det kanske inte är fallet.Så nej, det är inte veckans konspiration att något är kopplat till bokningsklass ombord. Det som evt skulle kunna ses är om du reser vidare i Förstaklass. Jag har rest i hela skalan från "I" via P, Z, D, C till J och det skiljer ingenting.
Intra europa är jag inte säker men på LX longhaul är de noga med att ge service (matbeställningar) till revenue pax före upgrades, opups och awards. La till denna kommentar eftersom @Jonas C refererade till hela LH Group i sitt inlägg. På samma sätt ser man ju ganska tydligt rangordningen på LH F när det är HON eller "tyska SEN" med i kabinen.Det står ingenting på manifestet om bokningsklass, du har enbart fått uppleva Lufthansa styrka och svaghet. Mat är tråkig, vinerna ok men avsaknad av Champagne är tråkigt. Service upplever jag alltid som väldigt professionell.
Så nej, det är inte veckans konspiration att något är kopplat till bokningsklass ombord. Det som evt skulle kunna ses är om du reser vidare i Förstaklass. Jag har rest i hela skalan från "I" via P, Z, D, C till J och det skiljer ingenting.
Intra europa är jag inte säker men på LX longhaul är de noga med att ge service (matbeställningar) till revenue pax före upgrades, opups och awards. La till denna kommentar eftersom @Jonas C refererade till hela LH Group i sitt inlägg. På samma sätt ser man ju ganska tydligt rangordningen på LH F när det är HON eller "tyska SEN" med i kabinen.
Jag frågade om detta på en SAS loungepersonal på Arlanda T5 då jag var i loungen när jag såg det inlägget.Intressant. På SAS har de en extra sektion i manifestet för full fare, så jag utgick från att samma sak gällde på Lufthansa, men det kanske inte är fallet.
1. Så som jag sa, det var en kommentar för att Jonas C refererade till LH Group.Jag kan nog se att det finns info om hur en passagerare har hamnat i en kabin, och att om det finns begränsat med mat att det finns en rangordning. Det är nog naturligt.
Men frågan handlade om intra-Europa och om Lufthansa German Airlines (LH) skulle rangordna passagerare ombord baserat på vilken bokningsklass passageraren har. Vad jag har sätt på den informationen som faktisk används ombord som är listan som skrivs ut i cockpit står bara namn och status. Eftersom jag reser en del på allt mellan I-klass (bonusresa) via P (lägsta betalande klass) till J (högsta betalande klass) har jag aldrig blivit behandlat annorlunda baserat på bokningsklass på mina hundratals resor inom Europa.
Gällande HON och tyska "SEN" har jag aldrig upplevt någon skillnad ombord. Absolut har jag observerat hur en HON bemöts, men jag har aldrig upplevt att jag som icke-tysk skulle få sämre bemötande varken på Lufthansa eller Swiss, i affärsklass eller Förstaklass. Jag börjar alltid dialogen på min mycket knackiga tyska och om jag behöver så byter jag till engelska.
Nu har jag iofs nästan aldrig problem på något flygbolag. Man kan ju undra på varför...