Senaste nytt

Lufthansa First Class till Buenos Aires med två helt skilda förstaklassupplevelser

Mathcar71

Medlem
Här tänkte jag egentligen avslutat denna recension, alltså bara recensera ena vägen, men på grund av saker som hände på hemresan som var mindre angenäma så bestämde jag mig för att skriva vidare om denna. För det kanske är nu som det blir intressant. Vi checkade in på EZE ca 4 timmar innan avgång. Vi…
 
Tack för en riktigt bra recension! Mycket tråkigt att läsa om LH:s usla bemötande på hemresan. Hoppas deras kundtjänst bemöter kritiken på rätt sätt och kompenserar er på korrekt sätt. Personligen hade jag varit vansinnig om jag blivit bemött på ett sånt oprofessionellt och respektlöst sätt.
Lycka till!
// Henrik
 
Här tänkte jag egentligen avslutat denna recension, alltså bara recensera ena vägen, men på grund av saker som hände på hemresan som var mindre angenäma så bestämde jag mig för att skriva vidare om denna. För det kanske är nu som det blir intressant. Vi checkade in på EZE ca 4 timmar innan avgång. Vi…
Trevligt att läsa! Angående hemresan, du refererar gärna och mycket till hemsidan, men vad stod det i menykortet? Det står ju på hemsidan att det beror på flight vad som serveras. På min senaste resa Frankfurt - Tokyo) så fanns det bara snack (dvs Chips) på utresan medan hemresan erbjöd ganska mycket som "mellanmeny".
 
Kollade själv på menyn nu och där finns ju ingen "relax and enjoy", dvs ingen meny mellan måltiderna. Står att de serverar frukost närhelst du önskar, vilket du verkar fått erbjudande om.

Så det verkar som att de kanske gjorde rätt men att kommunikationen brast någonstans.
 

palmen

Moderator
Tack för rapporten. Hoppas detta är undantaget som bekräftar regeln vad det gäller Lufthansas First. Utgår ifrån att du kommer få någon form av kompensation då det inte ska gå till så.
Skönt att utresan i alla fall var bra.
 

011430121

Medlem
En fantastisk trevligt skriven reserapport, detaljerat och engagerat.
Väntar med spänning på svaret från LH, framför allt höra kabinpersonalens upplevelsen av flygningen.
Uppfattade du hur de behandlade "damen i 55 års åldern", gjordes det någon skillnad på henne och er?
 

fopes

Medlem
Tack för rapporten. Håller med om att det är osannolikt dåligt av Lufthansa. Tror du är helt "spot on" en stor svaghet i Lufthansas förstaklassprodukt. Jag råkade själv ut för en liknande händelse nyligen då varmrätten var väldigt liten och även om light meals fanns på min flygning så var de alldeles för light för att vara mättande. Känns trist att behöva landa hungrig i First. Förstör upplevelsen.
 

El Oso

Medlem
Helt galet att man ska behöva vara hungrig och få små bitar kött från Argentina!
Hoppas ett utförlig svar av Lufthansa. Men mycket trevligt att få läsa din upplevelser.
 

JoelG

Medlem
Tack för en fin recension @Matchar71. Tips inför din ev. nästa recension: använd fler stycken ;) Blev tungläst under Måltider & Service speciellt
 

Mathcar71

Medlem
Tack för en riktigt bra recension! Mycket tråkigt att läsa om LH:s usla bemötande på hemresan. Hoppas deras kundtjänst bemöter kritiken på rätt sätt och kompenserar er på korrekt sätt. Personligen hade jag varit vansinnig om jag blivit bemött på ett sånt oprofessionellt och respektlöst sätt.
Lycka till!
// Henrik
Ja jag var jäkligt irriterad och det tror jag crewet märkte. Det kändes som om dom försökte undvika oss när vi skulle kliva av. Ingen i kabinen var närvarande... Jag återkommer när jag fått besked från Lufthansa! :)
 
Toppen