Senaste nytt

Lufthansa First Class Terminal - vilken bil?

Agö

Medlem
Vi "tvingades" åka van till planet i torsdags. Pappa HON med dotter och fru tillsammans med mig och Igorius gjorde ju fem så det var nog aldrig något alternativ med Porsche dessvärre. Jäkligt flott upplevelse trots detta.
 

joemume

Medlem
Mitt förslag är att du väldigt diskrete och ödmjukt, frågar "din" representant som tar hand om dig att detta är din första resa med LH i First och du undrar på om det finns en möjlighet för egen transit till flyget. Själv testat både S-klass och Porche och den första är skönare...

Exakt, prata med värdinnan, det funkar nästan alltid. Även om det inte är din första FCT-upplevelse. Har också prövat bägge och nog är S-klass lite mer lyxig.
 
Tipset är att ta ett bad ca 40 minuter innan man ska åka. Sedan väntar man i badkaret tills de knackar på och säger att man måste åka NU!

Ska pröva den nästa gång jag åker förbi där. Att jag aldrig tänkt på det förut.

Jag har fått Porschen från Stockholms planet två gånger nu. Från FCT fick jag Mercedes AMG två gånger utan att ens fråga. Sen i Wien fick man Audi A6.
 

jth

Medlem
Om det ändå hade varit en 911 GT3 och inte en panamera så hade man ju kanske övervägt det. Jag skulle nog välja bilen med stjärna alla dagar i veckan ;)
 

craftbrew

Medlem
Öppnar upp tråden med en ny fråga:
Får man även åka bil till FCT från LH flyget ARN-FRA när man sen ska vidare i F?
 

Senator

Moderator
Öppnar upp tråden med en ny fråga:
Får man även åka bil till FCT från LH flyget ARN-FRA när man sen ska vidare i F?

Nej.. Man får aldrig åka bil TILL FCT till min vetskap från ankommande flyg.

I de fall när inkommande flyg landar och parkeras på en s.k. "Apron position" som kräver buss, då hämtas du och kan släppas vid ett antal olika platser.

För FCT, är det Schengen A-West (om jag minns rätt) som funkar bäst.
 
Toppen