Senaste nytt

Lufthansa first class Stockholm - New York

Viking75

Medlem
Mycket trevlig läsning och väldigt fina bilder!
När man läser detta undrar jag ibland om det inte borde löna sig att släppa lite fler EB möjligheter till denna fantastiska produkt?
Vad säger ni få lyckliga som har haft möjlighet att boka LH F. Har det varit stolar lediga trots att ni lyckats knipa er resa?
 

flum

Medlem
Mycket trevlig läsning och väldigt fina bilder!
När man läser detta undrar jag ibland om det inte borde löna sig att släppa lite fler EB möjligheter till denna fantastiska produkt?
Vad säger ni få lyckliga som har haft möjlighet att boka LH F. Har det varit stolar lediga trots att ni lyckats knipa er resa?
De gånger jag åkt LH F (aldrig reward) har det aldrig varit mer än halvfullt.
 

RickardG

Medlem
Tack för en utomordentligt härlig rapport! Verkligen fina bilder, jag gillar också kort skärpedjup men jag är en nybörjare på området. Vilken kamera och objektiv använde du på resan?

Förutom några bilder som iPad air 2 står för så är allt taget med en Panasonic Lumix GX7 med ett Voigtländer NOKTON 17.5mm F 0.95 objektiv. Ett trevligt objektiv som går ner till 15cm men som saknar autofokus vilket kan vara en utmaning. Jag har oftast annars med mig pannkaksobjektivet istället (20 mm F 1,7) och då blir kameran riktigt nätt. Inte fullformat, men för mig en bra avvägning mellan bildkvalitet och storlek/vikt!

Hur pass stor skillnad är det på själva stolen på 747-400 och A380?

Stolen på A380 är betydligt bättre, mycket tack vare den flyttbara ottomanen. Den gör att man kan få ett perfekt läge för fötterna och benen, både när man äter och slappar. Dessutom är inte bordet infällt i stolen på A380 utan i hyllan närmast fönstret. Det gör att det är väldigt smidigt att ta sig i och ur fåtöljen medan bordet är dukat eftersom bordet går att skjuta ända bort till skärmen.

SAS plus är inte ett glamouröst sätt att börja resan på. Men jag gillar ändå att börja en långresa i business/first med en lite kortare flygresa. Jag ser den lite kortare resan som en förfest till den stora festen, långflygningen. Min resa i SAS business Köpenhamn-Washington hade aldrig blivit lika bra om jag inte fått åka Stockholm-Köpenhamn i plus först, där vi laddade med lite bubbel och pratade ihop oss om vad som komma skall. När jag ska flyga business Stockholm-Doha i augusti så känns det "pang på rödbetan". Jag hade mycket hellre åkt business/Plus till någon destination i Europa och därifrån åkt vidare till Doha. Annars blir det som att gå på en stor fest direkt hemifrån utan att besöka en (eller två) förfester innan.

Håller helt med om att det har sina fördelar med att mjukstarta, sitta en stund i loungen och se fram emot vad som komma skall :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

RickardG

Medlem
Mycket trevlig läsning och väldigt fina bilder!
När man läser detta undrar jag ibland om det inte borde löna sig att släppa lite fler EB möjligheter till denna fantastiska produkt?
Vad säger ni få lyckliga som har haft möjlighet att boka LH F. Har det varit stolar lediga trots att ni lyckats knipa er resa?
Jag håller helt med. Jag kollade faktiskt direkt efter att Tallinn bokat min resa till JFK och då fanns det inga fler lediga platser, två dagar innan avfärd. Som sagt var vi bara fyra i kabinen så det fanns definitivt möjlighet att släppa fler platser!
 

MarcusC

Medlem
Tack för en kanon rapport, med snygga bilder och bra inlevelse.

Håller med om att LHs amenity kit inte är det vassaste. Rimowa väskorna som erbjuds ibland är trevliga men det är i stort sett det. Och att inte Wifi iallafall begränsad mängd ingår känns småsnålt.
 

ACervin

Medlem
Trevligt, snygga bilder. Båt till city i Boston, det skall jag komma ihåg. Den nya generationen plan, 380, 787, 350 slår gamlingarna ordentligt på fingrarna när det gäller komfort.
 

Swisser

Medlem
Trevligt resereportage och klart intressant att få en jämförelse av dina intryck från LH´s förstaklassprodukt i två olika flygplanstyper.
Fick du någon pyjamas och i så fall hur var kvalitén på den?
 

RickardG

Medlem
Trevligt, snygga bilder. Båt till city i Boston, det skall jag komma ihåg. Den nya generationen plan, 380, 787, 350 slår gamlingarna ordentligt på fingrarna när det gäller komfort.
Ja prova Rowes Warf om du har bagage som du inte vill släpa på. Det går inte att förvara bagage på Logan Int. så det här var ett bra alternativ!
 
Toppen