Senaste nytt

Lufthansa first class Stockholm - New York

D

Deleted member 4971

Guest
Trevlig rapport att läsa så här på kvällskvisten. Tycker du fick många fina bilder och beskrev allt väldigt bra, fick känslan att vara ombord :)
 
A

Aurora

Guest
Utrolig bra rapport, og deilig å lese at B747 ikke er "the whole world" :) (Kommer neppe til å få dratt med LH F 747 pga tidsklemme).
Kom kaptenen ut på kne til deg på returen i 747'en? Dette hørtes meget koselig ut, jeg vil også ha kapteiner på kne :D

Liker også bildestilen, synes du fikk det bra til :) Bildene dine er faktisk første gang jeg har "sett" hvor stor forskjell det er på A380 vs B747. Kudos!
 

Senator

Moderator
Mycket bra rapport från korrespondenten...

Jag har också åkt B747-8i som har samma stol som A380. Tycker det var ohört mycket plats framme i nosen på denna härliga kärra. Det får bli någon A380 till sommaren :) Dock är toaletten ombord A380 unik, finns inte på B747-8i.

Några kommentaren om servicen på olika områden:
  • Gällande BOS-FRA är jag ganska övertygat om att de frekventa förstaklassresenärerna gärna vill ha kabinen tyst och mörk så snabbt som möjligt för att maximera sovtiden. Personligen bokar jag sällan First från USAs Östkust då jag bara sover ändå, men faktisk är min näst-bästa flight LX F mellan ORD-ZRH :)
  • Men, det visar som alltid hur viktigt det är med den personliga touchen från de som arbetar ombord
  • Wifi i F borde vara gratis, håller med
  • Loungen i Boston är väldigt tråkig. Såg tyvärr ut som "ingen" hade särskilt bra område att använda på den internationella delen av Boston-Logan så ibland handlar det också om områden som allokeras från flygplatsen till flygbolagen för lounger
Jag funderar fortfarande på min rutt till sommaren och vilken destination det blir. Men just nu känns ARN-SFO med LH en väg och LX tillbaka som det som ger "best bang for the buck". Hoppas nu få ihop möten i Bay Area i augusti så jag kan åka :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

RickardG

Medlem
Tack för alla trevliga kommentarer!

LH F på 380 är min favoritprodukt (jag har dock inte flugit SQ F). Brukar vara mycket bra och korrekt service, stolen är nog den bästa dessutom.
Ja stolen var riktigt riktigt bra. Jag har inte mycket att jämföra med, men det var för mig den klart bästa jag suttit i.

Bra rapport och snygga bilder!
Synd på Wi-Fi-upplevelsen, jag som ändå är rätt kräsen var nöjd med hur den fungerade på den B744 jag flög FRA-YYZ-FRA. Dock galet att det kostar i F!

Var det samma IFE på både A380n och B744n? Håller i så fall med dig om att den är seg och att utbudet är rätt begränsat. Rätt dålig kvalitet på innehållet också...
Ja det var samma IFE på båda och jag håller med om att utbudet var väldigt dåligt. Nu var det inte ett problem i sig eftersom jag tar med mig mina egna filmer på iPad och använder aldrig IFE på något plan, men för de som inte är i den sitsen och förväntar sig något utöver det vanliga i F riskerar att bli besviken.

Härligt repotage:) Gällande dina synpunkter på förbättring håller jag definitivt med dig. På mina 7 legs med LH F har jag frågat efter Rimowa-kitet som dom ibland har men gått bet varje gång, IFEn är bedrövlig, och toaletterna på 744, A330/340 är bedrövligt små (Har inte åkt 748 i F). Ser dock ut som du hade en angenäm liten trip. Bra jobbat och riktigt fina bilder,... man blir ju som sagt lite ofokuserad med tiden :p
Jag frågade också efter Rimowa-väskan (och ankan) men de hade inga ombord. Ankan fick jag tag i på FCT ändå :)

Utrolig bra rapport, og deilig å lese at B747 ikke er "the whole world" :) (Kommer neppe til å få dratt med LH F 747 pga tidsklemme).
Kom kaptenen ut på kne til deg på returen i 747'en? Dette hørtes meget koselig ut, jeg vil også ha kapteiner på kne :D

Liker også bildestilen, synes du fikk det bra til :) Bildene dine er faktisk første gang jeg har "sett" hvor stor forskjell det er på A380 vs B747. Kudos!
Kaptenen stod på knä på när jag åkte A380, på 747-400-turen kom kapten ut strax efter att vi landat och tog i hand och frågade om vi hade haft en behaglig flygning. Så här i efterhand inser jag att det inte är så mycket value-for-money att åka F från Boston till Frankfurt med den avgångstid jag hade. Tröttheten gör att man får svårt att uppskatta god mat och service. Trots allt fick jag en bra dag i Boston så jag är ändå nöjd med helheten.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Tack för en utomordentligt härlig rapport! Verkligen fina bilder, jag gillar också kort skärpedjup men jag är en nybörjare på området. Vilken kamera och objektiv använde du på resan?

Hur pass stor skillnad är det på själva stolen på 747-400 och A380?

SAS plus är inte ett glamouröst sätt att börja resan på. Men jag gillar ändå att börja en långresa i business/first med en lite kortare flygresa. Jag ser den lite kortare resan som en förfest till den stora festen, långflygningen. Min resa i SAS business Köpenhamn-Washington hade aldrig blivit lika bra om jag inte fått åka Stockholm-Köpenhamn i plus först, där vi laddade med lite bubbel och pratade ihop oss om vad som komma skall. När jag ska flyga business Stockholm-Doha i augusti så känns det "pang på rödbetan". Jag hade mycket hellre åkt business/Plus till någon destination i Europa och därifrån åkt vidare till Doha. Annars blir det som att gå på en stor fest direkt hemifrån utan att besöka en (eller två) förfester innan.
 
Toppen