Senaste nytt

Lufthansa First Class Lounge/Terminal vid ankomst i Frankfurt/München men ej vidare i First class?

ELOS

Medlem
Jag hade bokat en first class award CPH-FRA-GIG i januari 2018 med Miles and More men fick veta genom forum att man bytt ut B 747-8i till B 747-400 utan first class kabin. Inte helt oväntat för de 2 andra gånger jag rest har vi varit ensamma i första klass kabinen dit. Lufthansa var dock mycket vänliga och bokade om oss utan kostnad i pengar eller miles CPH-FRA-Sao Paolo-Rio. Mycket bussigt tycker jag.
 

Berrsus

Medlem
1 - Vid ankommande, måste anslutningsflyget (LH-gruppen) vara på samma biljett som F-flighten för att komma in i FCL eller FCT?
 

Canadien

Medlem
FCL borde du komma in i oavsett, även om nästa ben är med RyanAir eftersom F ska ha ankomstlounge. FCT vet jag inte.
 

Berrsus

Medlem
Jag tror i Arrivals Loungen stämmer detta, men jag tror inte FCL kan användas som ren ankomstlounge om man inge åker vidare.

Är det skillnad på Arrivals Lounge och FCL, både i plats och utbud?

Enligt villkoren på LH:s hemsida verkar en biljett vidare behövas samma dag för tillträde i FCL vid ankomst.
 
Är det skillnad på Arrivals Lounge och FCL, både i plats och utbud?

Enligt villkoren på LH:s hemsida verkar en biljett vidare behövas samma dag för tillträde i FCL vid ankomst.
Ja det är skillnad. Arrival loungen stänger runt lunch och har fokus på frukost och dusch. Ligger också utanför säkerhetskontrollsområdet. Mer info finns här: http://www.lufthansa.com/us/en/Welcome-lounge

Vad du kan göra för att komma in i en FCL är att boka en fullt avbokningsbar biljett på en senare avgång som du sen avbokar när du är färdig med loungebesöket. Inget jag kan rekommendera men det är ju fullt möjligt...
 

Berrsus

Medlem
Ja det är skillnad. Arrival loungen stänger runt lunch och har fokus på frukost och dusch. Ligger också utanför säkerhetskontrollsområdet. Mer info finns här: http://www.lufthansa.com/us/en/Welcome-lounge

Vad du kan göra för att komma in i en FCL är att boka en fullt avbokningsbar biljett på en senare avgång som du sen avbokar när du är färdig med loungebesöket. Inget jag kan rekommendera men det är ju fullt möjligt...

Tack.
Men om den bokningsbara biljetten måste vara på samma bokning som F-flighten så går det inte att boka av den avbokningsbara biljetten då den redan är påbörjad. Eller hur? Om anslutningen får vara på en separat biljett så öppnar det upp för möjligheter.
 
Tack.
Men om den bokningsbara biljetten måste vara på samma bokning som F-flighten så går det inte att boka av den avbokningsbara biljetten då den redan är påbörjad. Eller hur? Om anslutningen får vara på en separat biljett så öppnar det upp för möjligheter.
Så är det förstås. Å andra sidan brukar det inte kosta något (typ) att lägga till ett extra leg på slutet ändå, vare sig man betalar för biljetten eller bokar en awardresa. Men om anslutningen på den sammanhängande biljetten är nästa dag, och man vill komma in samma dag så blir det förstås krångligt.
 
Toppen