Lufthansa First Class Lounge München (MUC)

Diskussion i 'Lounger' startad av Goldenstar, 16 Januari 2017.

1. Under september hade jag en flygning ARN-MUC-EWR i Lufthansa First. Resan till MUC gick med en A320 och vi fick apron så jag hämtades på plattan.

Jag tror renoveringen pågår några veckor till. Det var om jag uppfattade rätt, en vattenskada i den ”gamla” loungen. Bilen körde mig till den nya loungen.

Om flyget till PEK avgår från ”gamla” terminalen körs du från ”nya” FCL i ”nya” terminalen till ”gamla” terminalen och du promenerar till gaten.

Anländer du vid gate i den ”gamla” terminalen behöver du ta tåget till ”nya”. Du körs tillbaka.

2. 4fun

4fun Medlem

Om jag förstår det rätt. När jag landar, ska jag leta upp den nya terminalen (vilken terminal är det?) och där hitta first class loungen? :)

3. Mitt tips till alla resenärer är att om man känner sig osäker, titta på flygbolagens hemsidor som ofta har rätt bra information om flygplatsupplevelsen; särskilt hubbar:
    http://www.lufthansa.com/de/en/Lufthansa-Terminal-Munich

Lufthansa och Munchen är inget undantag

4fun, palmen, karho och 3 andra gillar detta.
  4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT, men om du ska flyga vidare från Peking se till att få boardingkort även från flighten vidare från Peking. Och få den utskriven på riktigt boardingkortpapper (dvs ett traditionellt boardingkort). Kineserna älskar att stämpla, och har du inget sånt boardingkort som de kan stämpla så får du problem, och tvingas stå i lång kö. Riktigt lång kö. Om transferdesken ens är öppen.

hg1980 gillar detta.
  5. 4fun

4fun Medlem

Hej!

Tack för tipset, jag ska säkerställa att jag får boardingkort direkt hela vägen.

Mvh
    Gustav

Jakob Österberg gillar detta.
  6. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är på väg till MUC just nu och senare ikväll flyger jag vidare till HKG i Lufthansa First. Vilken FCL rekommenderar ni: Termninal 2 eller Terminal 2 satelit?

Henrik_B gillar detta.
  7. Satelit

Jakob Österberg och WTP gillar detta.
  8. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack @Senator
    Antar att man får airgate idag från ARN och då är en kort promenad eller?

9. Det kan jag inte svara på. Ingen aning om du landar på Sateliten, huvuddelen eller apron.

10. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Terminal 2 huvuddelen. Får jag fråga varför du gillar ”satelit” mer? Är de lika stora?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!