Senaste nytt

Lufthansa First class: Bangkok-Kuala Lumpur-Bangkok

Tack för rapporten! :) Bilden på pad-thai gör mig nu sugen på det(yakisoba planer skrotas).
Annars vet jag hur koriander skall tillagas så även du kommer att be att få mer ;)
 

David

Medlem
Tack så mycket för en bra rapport, synd att dumissade nya F. Mycket trevligt skrivet och gott om bilder är alltid roligt!
 

VonMögen

Medlem
Trevlig rapport! Åkte KUL-BKK i F (gamla stolarna) och då var det ankomstservice med golfbil till immigration och en liten piccolo som stod och väntade vid bandet. LH har kanske tagit åt sig av kritiken vad gäller markservicen :)
 

Dr. Miles

Expert
Tack för alla kommentarer.

De två flighterna är fortsättning av http://www.businessclass.se/reserapporter/6918-thai-first-class-beijing-bangkok.html och jag har två flighter kvar att skriva om.

Tack för rapporten! :) Bilden på pad-thai gör mig nu sugen på det(yakisoba planer skrotas).
Annars vet jag hur koriander skall tillagas så även du kommer att be att få mer ;)
Koriander(pak chi) är koriander hur än man tillagar. Jag avstår att flyga i First class om jag måste äta den...
Som bonusresa är det okej men om jag hade betalat skulle jag stämma Lufthansa för att blandat in koriander i maten och inte skrivit i menyn.

Trevlig rapport! Åkte KUL-BKK i F (gamla stolarna) och då var det ankomstservice med golfbil till immigration och en liten piccolo som stod och väntade vid bandet. LH har kanske tagit åt sig av kritiken vad gäller markservicen :)
Det låter bra. Att inte ens ha Fast track kupong var väldigt lågt för att vara First class passagerare.
 

johansch

Medlem
Jag inser, lite sent nu, att mina knappa tre timmar THAI's Royal First class lounge i somras inte var tillräckligt för att kunna utforska alla faciliteter. Känns som att det är läge för fler TG F ex BKK;)

Det är ett ganska trevligt ställe att vänta på en midnattsflygning.

Gillade också att det var så okrångligt att ta en dusch även när det var ganska fullsatt i loungen - bara att knalla dit och ta sig ett rum. Antalet dusch/bad-rum var väl tilltaget. Och när man gick därifrån verkade personal i kulissen gå till korridoren med dessa rum (typ 8, minns inte riktigt) för att lista ut vilket de behövde städa. Vattentrycket var ok om jag minns rätt, men inte av tysk dimension.

Maten var sådär, men det uppvägdes av väldigt uppmärksam service, bra cocktails/champagne och snacks.
 

swede77

Medlem
Bra reportage men supertrist att det blev dom gamla stolarna! Jättekul att få läsa om din kontakt med flygvärdinnan.
 
Toppen