Senaste nytt

Lufthansa First class - är det värt att uppgradera?

flum

Medlem
Sen borde du komma in på FCT vid ankomst om du åker vidare med LH. Det är ju ingen officiell tillgång till FCT vid ankomst men man kan läsa om många som lyckas. Ska själv prova islutet av april efter SEA-FRA i F.
 

Roger J

Medlem
Du får full ombordservice om du nu skulle vilja det i First. Men flygtiden på din sträcka kan vara så kort som 6,5h beroende på vädret. Men håller ändå med tidigare talare. Kör om du kan.
 

RickardG

Medlem
Jag kollade länken till menyerna nu och det ser ut som det serveras full middag samt frukost på 22:30 flighterna. Restid ska vara 8:20 i vanliga fall så jag får hoppas på motvind istället för medvind :)
Jag kör på era goda råd och försöker få till en uppgradering!
 

flum

Medlem
Jag kollade länken till menyerna nu och det ser ut som det serveras full middag samt frukost på 22:30 flighterna. Restid ska vara 8:20 i vanliga fall så jag får hoppas på motvind istället för medvind :)
Jag kör på era goda råd och försöker få till en uppgradering!
Försök även skjuta på din efterkommande flight så du får några timmar i Frankfurt, samt ta ledigt dagen efter :p
 

Claes L

Medlem
Vi flög precis IAD-FRA I F på 747-8i och det va ju väldigt trevligt så jag skulle lätt välja att uppgradera
 

Jaws

Medlem
vi har också åkt FRA-IAD (höstas) och mkt god mat serverades samt vinerna var helt fantastiska!!!
På Frankfurt blev vi rekommenderade att prova FCL på pir B av personal, det ska vi försöka på nästa tur!
Trevlig resa och prova First!!/Jaws
 

RickardG

Medlem
Jag är helt med på att LH F verkar vara något man absolut ska testa om man har möjligheten, jag var mest tveksam till om en flight på 8:20 som startar 22:30 kanske inte ger så mycket njutning om man dessutom vill sova en stund. Missar man FCT i Frankfurt också så är det ytterligare än del av F-upplevelsen som går förlorad. Men jag är nog redan övertygad om att jag ska testa!
 
Lånar tråden lite med en liknande fråga... Jag och frugan har sedan länge bokat en weekend i Tokyo inom kort med SAS. Ser nu att det verkar finnas ganska bra tillgång på Lufthansa F om man flyger från MUC. Varken jag eller frugan har provat Lufthansa F tidigare och på ett sätt vore det kul på en så lång flygning, men samtidigt har man sett fram emot FCT vilket det inte bli då. Hur resonerar ni, är det värt extra poäng samt högre skatter och avgifter att testa Lufthansa F på denna flight eller ska man vänta på annat tillfälle och få till helheten med FCT via FRA?
 
F

FCT

Guest
Lånar tråden lite med en liknande fråga... Jag och frugan har sedan länge bokat en weekend i Tokyo inom kort med SAS. Ser nu att det verkar finnas ganska bra tillgång på Lufthansa F om man flyger från MUC. Varken jag eller frugan har provat Lufthansa F tidigare och på ett sätt vore det kul på en så lång flygning, men samtidigt har man sett fram emot FCT vilket det inte bli då. Hur resonerar ni, är det värt extra poäng samt högre skatter och avgifter att testa Lufthansa F på denna flight eller ska man vänta på annat tillfälle och få till helheten med FCT via FRA?
Kanske finns det routing via FRA till MUC och sedan mot Tokyo?
Annars är mitt svar nej, det är inte värt det IMHO. :)
 
Toppen