Senaste nytt

Lufthansa E-voucher - hur fungerar det?

Senator

Moderator
Hej,

Första är grattis och välkommen som Senator! I Sverige finns det årligen mellan 275-300 med SEN status, och mellan 5-10 HON bland ca 95k medlemmar. Så det är en liten grupp!

Reglen är 2 vouchers när man går från FTL till SEN, sedan varje gång med kvalar igen (2 år). Med andra ord, ingen gigant förmån, men ok.

Jag använder mina normalt som uppgradering från Business till First på LH eller LX, och enbart på dagsresor så man kan njuta av First. BOS via ZRH kostar 16tkr, och en väg i First är då en bra deal :) Jag drar normalt med en tidigare flight så jag kan hinna med njuta av First/HON Loungen.

Dock bokar jag aldrig uppgradering innan. F är nästan aldrig full, men Y och C är ofta. Så jag kollar alltid innan om det kommer förekomma uppgraderinger den dagen.

Jag anser att använda dessa inom Europa som sista utveg
 

SirRagnar

Ny medlem
Jag har också precis fått ett e-voucher för min FBG -> SEN match. Jag hade hoppats på två kuponger så att de kunde användas Inter-Continental, men jag kan förstå att i också bara har fått en enda ved status match, så det är tydligen sin politik för status match.
 
Toppen