Senaste nytt

Lufthansa Business Class till Singapore – för 12.900 kronor

Gizmokvack

Medlem
Försökt få med mig frugan på denna deal men det är svårjobbat. Hon vill ha med sig hela familjen och då blir det för mycket pengar.

Kikade på ekonomi istället och där ligger biljetterna på ca 4500-5k/st från Göteborg till Asien.
Har aldrig tidigare varit i Asien med Google signalerar gröna priser. Är det ett bra pris? Eller kan man likaväl invänta fler kampanjer?

Lurar på att följa ovannämnda tips med Göteborg - Hong Kong och sedan Singapore - Göteborg.
Då hamnar man på ca 6k för biljetterna.
Tänker vidare att väljer man nåt nyare eller större plan exempelvis A380 eller A350 kanske man överlever 12h i ekonomiklass?
 
Försökt få med mig frugan på denna deal men det är svårjobbat. Hon vill ha med sig hela familjen och då blir det för mycket pengar.

Kikade på ekonomi istället och där ligger biljetterna på ca 4500-5k/st från Göteborg till Asien.
Har aldrig tidigare varit i Asien med Google signalerar gröna priser. Är det ett bra pris? Eller kan man likaväl invänta fler kampanjer?

Lurar på att följa ovannämnda tips med Göteborg - Hong Kong och sedan Singapore - Göteborg.
Då hamnar man på ca 6k för biljetterna.
Tänker vidare att väljer man nåt nyare eller större plan exempelvis A380 eller A350 kanske man överlever 12h i ekonomiklass?

Jag byter nog hellre fru än reser 12h i ekonomi :)
 

danielhog

Medlem
Försökt få med mig frugan på denna deal men det är svårjobbat. Hon vill ha med sig hela familjen och då blir det för mycket pengar.

Kikade på ekonomi istället och där ligger biljetterna på ca 4500-5k/st från Göteborg till Asien.
Har aldrig tidigare varit i Asien med Google signalerar gröna priser. Är det ett bra pris? Eller kan man likaväl invänta fler kampanjer?

Lurar på att följa ovannämnda tips med Göteborg - Hong Kong och sedan Singapore - Göteborg.
Då hamnar man på ca 6k för biljetterna.
Tänker vidare att väljer man nåt nyare eller större plan exempelvis A380 eller A350 kanske man överlever 12h i ekonomiklass?
Det är inga rekordpriser med dom är inte så dåliga. Jag hade personligen väntat lite, men är ni nöjda med priset och resan och det är mer värt än risken att det inte blir av så rekommenderar jag att boka.
Ingen större skillnad på planen, A350 har lite annorlunda lufttryck och kan väl vara eftersträvansvärt, men inte före flygtider som passar bättre är min åsikt.
 

samet

Medlem
Försökt få med mig frugan på denna deal men det är svårjobbat. Hon vill ha med sig hela familjen och då blir det för mycket pengar.

Kikade på ekonomi istället och där ligger biljetterna på ca 4500-5k/st från Göteborg till Asien.
Har aldrig tidigare varit i Asien med Google signalerar gröna priser. Är det ett bra pris? Eller kan man likaväl invänta fler kampanjer?

Lurar på att följa ovannämnda tips med Göteborg - Hong Kong och sedan Singapore - Göteborg.
Då hamnar man på ca 6k för biljetterna.
Tänker vidare att väljer man nåt nyare eller större plan exempelvis A380 eller A350 kanske man överlever 12h i ekonomiklass?

4,5-5k får anses som bra pris. Visst har det funnitlågprisbolag och kampanjer som varit billigare.

Men för ett vanligt reguljärt bolag utan att det är speciell kampanj så tycker jag det är bra. Brukar resonera för resor till SIN eller BKK att allt under 6k i eco eller 15k i biz är bra.
 

011430121

Medlem
Har blivit två bokningar en med min VD till SIN i månadsskiftet nov/dec 12.833 kr med LX på långa benet och SAS till och från ZRH.
14 dagar senare med med LH ut och LX då är det BKK som får glädjen att se mig som gäst, 13.653kr gick den biljetten på allt bokat i P borde bli runt 25000 EB poäng tror jag.
 

Gizmokvack

Medlem
Tack alla för input!

Dubbelkollade igen. Ekonomi ligger på ca 4200kr med Swiss och ca 4700kr med Lufthansa.

Vill man ha lite mer legroom och sitta exempelvis vid nödutgång ligger de på 1135kr/st.

Helt plötsligt kostar en biljett 4200kr + 2600kr = 6800kr/st i ekonomi och känns spontant ganska ovärt.
 

danielhog

Medlem
Tack alla för input!

Dubbelkollade igen. Ekonomi ligger på ca 4200kr med Swiss och ca 4700kr med Lufthansa.

Vill man ha lite mer legroom och sitta exempelvis vid nödutgång ligger de på 1135kr/st.

Helt plötsligt kostar en biljett 4200kr + 2600kr = 6800kr/st i ekonomi och känns spontant ganska ovärt.
4200 är ju ett bra pris för ekonomi. Sen förstår jag att du kanske vill ha benutrymme etc.
 
Toppen