Senaste nytt

Lufthansa Boeing 747-8: lite bilder från Everett, WA

Ah just ja den började ju i juni? ok kolla den 13 juli.

Swiss vill jag gärna prova någon gång också, men ska man ha framförhållning eller boka inom några veckor?
 

Senator

Moderator
Tyvärr... Jag får inte upp nåt på LAX i juli alls. Sen finns det en del till IAD (Dulles) med det är A330 eller B747 i juli. Däremot är det relativt enkelt att hitta 2 platser i F med LX till ORD eller JFK. Då får du deras senaste F på A330-300 som är mycket bra. Sen går det att hitta platser vidare till Västkusten med United eller US Airways.

Du kan t.ex. göra så här:
ARN-FRA: sov över
Checka in på FCT i FRA, stanna 2t
FRA-ZRH
Stanna 2t i deras HON/FCL
Flyg ZRH-JFK/ORD/BOS
Vidare inrikes med UA eller US
 

Senator

Moderator
Då skulle jag kunna köra ARN - FRA - ZRH - ORD - LAX på samma biljett? 145 000 poäng per person?

Jag kan inte alla EB regler, men svar ja det borde gå. Jag vet inte om segment begränsas eller dyl, men ja. Mellan ORD och LAX kan det bli halvsvårt så leta 2 platser, men kolla på Uniteds hemsida eller andra verktyg. Fundera också på Orange County (SNA) som alternativ, ibland finns det flera platser dit.

EDIT: Kollade snabbt på United.com och det verkar finns bra med platser i juli
 

twiggs

Medlem
I varje riktning eller totalt?

Jag tänkte på US Airways regler nu (sorry!), men jag kan inte tänka mig att SAS är dummare än att de heller inte tillåter betydligt krångligare färdväg än vad som egentligen behövs.

Fyra segment gäller i alla fall på US Airways DM, så t ex ARN–FRA–NYC–LAX borde gå att flyga – men inte ARN–FRA–ZRH–NYC–LAX, där blir man (bryskt) hänvisad till direktflight mellan ARN och ZRH (men det ska tydligen gå att köra med agentroulette här också).

Givetvis gäller inte detta om destinationen, låt säga AKL inte går att nå från utgångsort med tre stopp, t ex Koupio. Då får man flyga KOU–HEL–CPH–BKK–AKL. Men där går smärtgränsen, och det skulle inte gå att förlänga resan till PPT, utan då blir man ombedd att strycka t ex KOU–HEL.
 

Senator

Moderator
Men kanske min matematik inte funkar idag:
ARN-FRA 1
FRA-ZRH 2
ZRH-ORD 3
ORD-LAX 4

Så om det är 4 segment är ovan ok...
 
Toppen