Senaste nytt

Lufthansa öppnar direktlinje Stockholm-Berlin i juni 2012

MarcusC

Medlem
Oops...detta verkar ju spännande...TXL kommer ju få problem.....Tur man inte bokade en tur ner till invigningen....
 

guapeton

Medlem
Germanwings flyger också direkt Arlanda-Schönefeld. Ryanair flyger också från Skavsta till Berlin så Stockholm-Berlin flygs av:

SAS
Lufthansa
Air Berlin
Norwegian
Germanwings
Ryanair

Helt omöjligt att det finns en sådan efterfrågan!


Germanwings ska sluta flyga när LH går in, men det råder en enorm överkapacitet ändå.

LH:s satsning på Berlin blir med en del av de flygplan som förr var Lufthansa Italia.
 

MarcusC

Medlem
Och inte för att vara negativ,men jag tror chansen/risken är stor det kommer sluta på samma sätt. Starten kommer ju bli allt annat än bra? Har TXL ens kapaciteten för denna ökning i sommar?
 

nota bene

Medlem
Förvånar mig inte med tanke på kabinfaktorn då jag flög i början av månaden (flög även några gånger förra året, och det var lika illa då). Dock synd att SAS klarar flyga så mycket med sämre service - skulle hellre se att LH's flighter blev kvar!
 

Jonas C

Medlem
Det beror nog mest på att SAS erbjuder bättre tider än Lufthansa. Ska flyga dem på sträckan ARN-BER nästa vecka, så det ska bli intressant att se hur de levererar.
 
Förvånar mig inte med tanke på kabinfaktorn då jag flög i början av månaden (flög även några gånger förra året, och det var lika illa då). Dock synd att SAS klarar flyga så mycket med sämre service - skulle hellre se att LH's flighter blev kvar!

Skulle gärna se mer SK från GOT än LH, typ GOT-FRA då service på LH är inget att hänga i julgranen
 

011430121

Medlem
Det blev förmånga flyg till BER, hela 5 om dagen ett tag mot 2 tidigare.

Det var ju så att BER skulle bli ett större nav för LH, men med förseningen av nya flygplatsen så var 5 avgångar för mycket mellan ARN-BER.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns följande flygbolag som trafikerar mellan Stockholm och Berlin idag.
  • SAS
  • Lufthansa
  • Air Berlin
  • Norwegian (SXF)
 
Toppen