Lowcosttravelgroup i konkurs - Möjligheter att få pengar tillbaka?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av bberg, 20 Juli 2016.

  1. erc

    erc Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Lowcostholidays har varit relativt ensamma om att erbjuda all-inclusivepriser. Det har varit min anledning att boka genom dem.
     
  2. erc gillar detta.
  3. erc

    erc Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Pratat med AmEx ikväll och de var som vanligt ytterst trevliga och hjälpsamma. De har några fler kunder med liknande situationer framför sig och jag blir uppringd av någon mer insatt i morgon. Jag reagerade dock på en kommentar om att faktumet att mellanhanden gått i konkurs gör en reklamation omöjlig. Återstår att se vad det betyder... Uppdaterar tråden i morgon när jag vet mer.

    Notera: jag har ännu inte fått information från resorten på Maldiverna om huruvida de erhållit betalning eller inte. Har de fått det är allt lugnt.
     
  4. erc

    erc Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Och nu fick jag informationen från resorten på Maldiverna. Booking cancelled. Då ska vi se då...
     
  5. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
  6. erc

    erc Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Samtal med AmEx klart. Summan krediteras i sin helhet. Behöver såklart skicka in bekräftelse på betald bokning och hotellets "cancellation". Skönt. Nu blir det till att hitta ett annat boende!
     
    Morgan, Gus, mry och 6 andra gillar detta.
  7. RobHK

    RobHK Medlem

    Ort:
    HK
    Land:
    Sverige Sverige
    Letade på trivago och fick via hotelling inkl frukost för 6600 på Kempinski Bangkok, när andra siter tog 7600 utan frukost. Väl vid check in så hade dom inte fått några pengar ifrån bokningsbolaget, blir att ringa Amex
     
  8. bberg

    bberg Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om någon är intresserad av lite återkoppling så fick jag tillbaka hela det inbetalda beloppet av Ikano. Dock var processen inte speciellt smidig då det krävdes 7 samtal till kundtjänst innan jag fick tag på rätt person och processen tog ungefär en månad. Fick olika bud vid varje samtal, allt från att det var ERV som skulle ersätta mig till att det inte var något de kunde göra. Sist och slutligen var det Ikano som betalade ut beloppet.
     
    Marric, mjulven, jumbooze och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×