Senaste nytt

Loungeval i Bangkok. Oman Air First eller Air France

Kul att höra! Jag brukar använda Singapores om jag flyger *A. Men blir kanske att omvärdera efter mitt kommande besök på Oman.

Jag håller med @Emilio om att Thai loungerna inte är så fantastiska. Jag väljer också Oman Air lounge framför dessa. Jag tyckte också att Oman Air lounge var bättre än Singapore Airlines tidigare lounge, men nu brukar jag besöka den nya Singapore loungen eller EVA lounge om jag flyger Star Alliance. Om inte Oman Air ligger bättre till, då blir det den. Dessa tre lounger är mina favoriter i Bangkok. Andra alliansers lounger har jag dock inte testat så jag får väl lägga in en reservation där. :) Och inte heller First som väl borde ha en bättre lounge.
 
Besökte båda två för någon vecka sedan och enligt mig är de ganska likvärdiga. Oman var lugnare men jag tyckte utbudet var bättre hos Air France. Så du blir nog inte besviken oavsett vilken du väljer.
 

ekf

Medlem
Är mitt i loungetest på BKK. Tycker att det är jämnt skägg mellan SilverKris-loungen och Royal Silk vid E-gaterna. Det finns bemannad bar och lite roligare mat i Silverkris, men i Royal Silk har de dusch och utsikt över plattan...
Varför välja när man kan besöka båda? :)
 
Toppen